Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51276
Title: The Influence of the Communicative Language Teaching Approach for Improving English as a Foreign Language Speaking Skills in a Public School
Authors: Ulehlova, Eva
Cabrera Huanca, Sandra Elizabeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Cabrera Huanca, S. E. Ulehlova, E. (2023) The Influence of the Communicative Language Teaching Approach for Improving English as a Foreign Language Speaking Skills in a Public School [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51276
Abstract: Abstract: The current study aimed to measure the influence of the communicative Language Teaching (CLT) Approach in improving students' English as a Foreign Language (EFL) speaking skills in a public school. The methodology applied to conduct this research study was a mixed design. This experimental study comprised 70 students enrolled in the 7th grade of basic education divided into an experimental and a control group. The instruments used were a pre, and post-test that were applied to the participants with the aim to determine their previous English level and their progress after the main intervention. Likewise, a rubric was used to assign a score to the answers provided by the students in the pre and post-test. Also, a survey was applied to evidence the students' perceptions concerning implementing the CLT Approach to enhance the students' speaking skills. Additionally, the teacher used observation sheets to record the participant's performance during the English lessons. The results of this study revealed that implementing the CLT approach and activities such as role-play, group work, and interviews helped to effectively improve the EFL speaking skills.
Description: Resumen: El presente estudio buscó medir la efectividad del Enfoque Comunicativo para mejorar habilidades del habla de inglés como lengua extranjera en estudiantes de una escuela pública. Este estudio se condujo bajo la aplicación de un diseño mixto que comprendió la recolección de datos cualitativos y cuantitativos. Se incluyeron 70 estudiantes de séptimo grado de educación básica en este estudio experimental y fueron distribuidos en un grupo experimental y de control. Se aplicaron un pre-test y post-test para evaluar el nivel de inglés al inicio y el progreso alcanzado al final de la intervención. Además, se utilizó una rúbrica para evaluar el contenido, vocabulario, gramática, pronunciación y fluidez de las respuestas de los estudiantes. También se aplicó una encuesta para evidenciar la precepción estudiantil sobre la implementación del enfoque comunicativo para mejorar las habilidades orales de los estudiantes. Adicionalmente, la docente uso hojas de observación para registrar la participación de los estudiantes durante las clases de inglés. Los resultados de la investigación revelaron que actividades como juego de roles, trabajo grupal, y entrevistas mejoraron efectivamente las habilidades orales de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136987.TITN.
Appears in Collections:Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.