Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51278
Title: Improving EFL students speaking skills through the use of Project Based Learning
Authors: Castillo Cuesta, Luz Mercedes
Quezada Guallichico, Christian Geovanny
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Quezada Guallichico, C. G. Castillo Cuesta, L. M. (2023) Improving EFL students speaking skills through the use of Project Based Learning [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51278
Abstract: Abstract: This study aims to determine the effects of Project Based Learning (PBL) on improving English as a foreign language (EFL) students speaking skills. Using a mixed-method approach, this quasi-experimental research was conducted in a private institution located in Quito, involving 52 participants from the eighth year of school as the sample. The research employed both pretest and posttest to measure the students' speaking skills, alongside a perceptions survey to understand their opinions on PBL activities, and an observation checklist to see the students performance during the implementation of PBL in the English class. The posttest results revealed that the experimental group, exposed to the PBL method, demonstrated a significant improvement in their speaking skills compared to the control group. The findings suggest that the hands-on and collaborative nature of PBL positively impacts students' ability to communicate effectively. The participants perceptions revealed that PBL was an effective approach to develop speaking skills as well as their interpersonal abilities, thus increasing their English learning. This research supports the growing body of literature on innovative teaching methodologies.
Description: Resumen: Este estudio tiene como objetivo determinar los efectos del Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) en la mejora de las habilidades de expresión oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL en Inglés). Utilizando un enfoque de métodos mixtos, esta investigación cuasiexperimental se llevó a cabo en una institución privada ubicada en Quito, e involucró a 52 participantes del octavo año escolar como muestra. El estudio utilizó un pretest y posttest tanto antes como después de la intervención para medir las habilidades orales de los estudiantes, junto con una encuesta de percepciones para comprender sus opiniones sobre las actividades del ABP y una lista de verificación de observación para ver el desempeño de los estudiantes durante la implementación del ABP en la clase de Inglés. Los resultados posteriores al estudio revelaron que el grupo experimental, expuesto al método del ABP, demostró una mejora significativa en sus habilidades de expresión oral en comparación con el grupo de control. Los hallazgos sugieren que la naturaleza práctica y colaborativa del ABP impacta positivamente en la capacidad de los estudiantes para comunicarse de manera efectiva. Las percepciones de los participantes revelaron que el ABP fue un enfoque efectivo para desarrollar las habilidades orales, así como también sus habilidades interpersonales, aumentando así su aprendizaje de inglés. Esta investigación respalda el creciente cuerpo de literatura sobre metodologías de enseñanza innovadoras.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136950.TITN.
Appears in Collections:Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.