Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51312
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHeredia Quiroz, María Augustaes_ES
dc.contributor.authorUlloa Delgado, María Alejandraes_ES
dc.date.accessioned2023-10-03T21:02:37Z-
dc.date.available2023-10-03T21:02:37Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationUlloa Delgado, M. A. Heredia Quiroz, M. A. (2023) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51312es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1362830es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136918.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio de Sistematización de experiencias pedagógicas en la enseñanza de EFL tuvo como objectivo, examinar las experiencias de un profesor en formación, mejorar las prácticas pedagógicas y evaluar los aspectos favorables y desfavorables de las prácticas preprofesionales. Este estudio constó de dos etapas. En la primera, el investigador observó tres clases de educación básica (escuela primaria) y tres clases de bachilerato (estudiantes de los últimos cursos de secundaria. En la segunda etapa, la autora de este estudio fue profesora en tres clases de educación básica y bachillerato, cuyos estudiantes tenían un nivel basico de inglés. Los datos cualitativos se recogieron utilizando como instrumentos de investigación fichas de observación y reflexiones narrativas. La descripción, el análisis, la reflexión y la sistematización se centraron en la plaificación, los aspectos lingüisticos, la gestión del aprendizaje y la metodología. Las conclusiones del estudio indicaron que algunos profesores no suelen comunicar el objectivo de la lección a los estudiantes y recurren a traducción a pesar de tener un buen dominio del inglés. Sin embargo, los profesores se inclinas por crear entornos atractivos. Asimismo, aunque persisten los métodos tradicionales, existe un deseo de modernización y mejora.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The Systematization of pedagogical experiences in EFL teaching aimed to examine a pre service teacher s experiences, improve teaching practices, and evaluate pre-professional practices' favorable and unfavorable aspects. This qualitative study had two stages. In the first stage of this project, the researcher observed three classes of basic education (primary school) and three classes of bachillerato (students in the last years of secondary school). In the second stage, the author of this study was the teacher in three classes of basic education and bachillerato, whose students had a basic English level. Qualitative data was collected using observation sheets and narrative reflections as research instruments to systematize the experiences in the pre-professional practices. The description, analysis, reflection, and systematization focused on planning, linguistic aspects, learning management, and methodology. The study's findings indicated that some teachers often fail to communicate the lesson objective to the students and rely on translations despite having a good command of English. However, there was a strong inclination among teachers to create engaging environments. Likewise, while traditional methods persist, there is a desire for modernization and improvement.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleSystematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Programes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.