Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51314
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Calle Cabrera, Homero Aquiles
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Calle Cabrera, H. A. Espinoza Celi, V. S. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51314
Abstract: Abstract: This study investigates the factors that influence high school student s oral communication skills in face-to-face learning environments; in terms of emotional and linguistic factors. This research was conducted in a private high school in Chordeleg-Azuay. The participants in this research were; one English teacher and 40 high school students who are enrolled the in second and third year of bachillerato. This research used a mixed method (quantitative and qualitative), and the instruments to collect the data were a questionnai teachersteacher and students, a semi-structured interview for five students chosen randomly and an observation English-speakingnglish speaking classes. The main finding in this research shows that linguistic factors mostly affect negatively student s oral communication skills due to their lack of knowledge in grammar, vocabulary and pronunciato tion, but it is necessary also consider that emotional factors like shyness, nervous, lack of confidence and fear of make mistakes when practicing pronunciation are the principal factors that influence negatively in student s oral production.
Description: Resumen: Este estudio investiga los factores que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje cara a cara; en términos de factores emocionales y lingüísticos. Esta investigación se realizó en un colegio privado de Chordeleg-Azuay. los participantes en esta investigación fueron; una profesora de inglés y 40 estudiantes de secundaria que cursan segundo y tercer año de bachillerato. esta investigación utilizó un método mixto (cuantitativo y cualitativo), y los instrumentos para recolectar los datos fueron un cuestionario para docente y estudiantes, una entrevista semiestructurada para cinco estudiantes elegidos al azar y una ficha de observación utilizada en 5 clases de habla inglesa. La conclusión principal en esta investigación de esta investigación muestra que los factores lingüísticos en su mayoría afectan negativamente las habilidades de comunicación oral de los estudiantes debido a su falta de conocimiento en gramática, vocabulario y pronunciación, pero también es necesario considerar factores emocionales como la timidez, nerviosismo, falta de confianza y el miedo a cometer errores al practicar la pronunciación son los principales factores que influyen negativamente en la producción oral de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136892.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.