Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51319
Title: Enhancing high school students listening skills through the use of podcasts.
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Cabrera Chavez, Reymon Fabricio
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Cabrera Chavez, R. F. Paredes Zúñiga, F. M. (2023) Enhancing high school students listening skills through the use of podcasts. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51319
Abstract: Abstract: This study Enhancing high school students listening skills through the Use of Podcasts aimed to find out if podcasts can enhance listening skills students' in EFL classrooms. This research was carried out in a public school in the province of Loja and used a mixed-method approach, which included quantitative and qualitative analyses. The sample for this study consisted of sixty third-year high school students. The instruments used during the data collection stage were a questionnaire, an observation sheet, a pre-test, and a post-test. The findings revealed that the introduction of the Podcast tool significantly focus on the improvement of listening skill. Podcasts are an effective tool to improve listening skills, since during this study the students who participated improved exponentially with each interaction and practical activity, this was evidenced in the constant interactions in addition to the improvement in the grades obtained in the post-test.
Description: Resumen: Este estudio, Enhancing high school students listening skills through the Use of Podcasts - tuvo como objetivo investigar la comprensión auditiva de los estudiantes utilizando podcasts en las aulas de inglés como lengua extranjera. Esta investigación se llevó a cabo en una escuela pública de la provincia de Loja y utilizó un enfoque de método mixto, que incluyó análisis cuantitativos como cualitativos. La muestra para este estudio estuvo conformada por sesenta estudiantes de tercer año de secundaria. Los instrumentos utilizados durante la etapa de recolección de datos fueron un cuestionario, una ficha de observación, un pre-test y un post-test. Los hallazgos revelaron que la introducción de la herramienta Podcast facilitó significativamente el desarrollo de actividades de escucha. La integración de Podcasts en el proceso de enseñanza-aprendizaje produce resultados positivos en cuanto a la motivación a pesar de las circunstancias en las que se aplicó ya que los estudiantes estaban cansados de recibir clases de forma tradicional. Al ser una herramienta tecnológica y fácil de usar, los estudiantes se mostraron entusiasmados y muy receptivos a su uso.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136861.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.