Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51321
Title: Application of Remedial Lesson as a way to improve pronunciation in EFL learners in Ecuadorian high schools
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Poma Zuñiga, Daniela Stefanya
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Poma Zuñiga, D. S. Nesterenko, N. A. (2023) Application of Remedial Lesson as a way to improve pronunciation in EFL learners in Ecuadorian high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51321
Abstract: Abstract: This research investigates the effectiveness on the application of remedial lessons as a way to improve pronunciation in a Ecuadorian high school, specifically in the context of English as a Foreign Language (EFL) classrooms. The research was conducted in Fiscomisional Institution in Loja city, for the sample it has been used 6 students of eighth, ninth, and tenth grade, in total 18 students have been selected for the development of the research. It was used quantitative and descriptive methods, classifying the students into an experimental and control group. The instruments provided were pre-test, post-test, pre and post-questionnaire. Furthermore, thanks to the exhaustive analysis of the data, it was concluded that the remedial lessons are helpful for the development of pronunciation if they are carried out with the appropriate strategies and methodologies. The research highlights the importance of remedial lessons in solving pronunciation problems of English as a Foreign Language (EFL) students and offers valuable insights for educators attempting to improve language acquisition and who intend to optimize their pedagogical approaches for the benefit of their students in similar educational environments.
Description: Resumen: Esta investigación indaga sobre la efectividad en la aplicación de lecciones correctivas como medio para mejorar la pronunciación en un colegio ecuatoriano, específicamente en el contexto de las aulas de Inglés como Lengua Extranjera (EFL). La investigación se realizó en una Institución Fiscomisional de la ciudad de Loja, para la muestra se ha utilizado 6 estudiantes de octavo, noveno y décimo grado, en total se han seleccionado 18 estudiantes para el desarrollo de la investigación. Se utilizó métodos cuantitativos y descriptivos, clasificando a los estudiantes en grupo experimental y control. Los instrumentos suministrados fueron pre-test y post-test, pre y post-cuestionario. Además, gracias al análisis de los datos, se concluyó que las lecciones correctivas son útiles para el desarrollo de la pronunciación si se llevan a cabo con las estrategias y metodologías adecuadas. La investigación resalta la importancia de las actividades correctivas para resolver los problemas de pronunciación de los estudiantes de EFL y ofrece valiosas perspectivas para los educadores que intentan mejorar la adquisición del idioma y que pretenden optimizar sus enfoques pedagógicos en beneficio de sus alumnos en entornos educativos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136875.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.