Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51327
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo Granda Samaniego, Jaritza Merley |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Granda Samaniego, J. M. Paredes Zúñiga, F. M. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51327 |
Abstract: | Abstract: Oral communication skill is considered one of the most challenging for students to master while acquiring English as a Foreign Language. The present study was carried out with the purpose of establishing the linguistic and emotional factors that influence the oral communication skills in English of high school students in face-to-face learning environments. This research tackled a quantitative-descriptive approach with a sample of 40 second-year high school students and an English teacher from a public Educational Institution in Puyango-Loja, Ecuador. To collect the necessary data, instruments were used such as: surveys of all the students and the teacher, interviews with 5 students chosen at random and observation sheets used by the researcher. The results showed that the linguistic factors that most affected the students' speech were pronunciation, precision, lack of vocabulary, and interference from the mother tongue. Additionally, regarding the emotional aspects: anxiety, fear, and lack of confidence also hindered the oral communication performance of EFL students. Then it can be deduced that the linguistic factors were the ones that most affected the speaking skill of the students. |
Description: | Resumen: La habilidad de la comunicación oral es considerada la más desafiante de dominar para los estudiantes mientras adquieren inglés como lengua extranjera. El presente estudio se realizó con el propósito de establecer los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial. Esta investigación abordó un enfoque cuantitativo-descriptivo con muestra de 40 estudiantes de segundo año de secundaria y un docente de Inglés de una Institución Educativa pública de Puyango-Loja, Ecuador. Para recolectar los datos se utilizaron instrumentos como: encuestas a todos los participantes, entrevistas a 5 estudiantes elegidos al azar y fichas de observación utilizadas por el investigador. Los resultados mostraron que los factores lingüísticos que más afectaron el habla de los estudiantes fueron: pronunciación, precisión, falta de vocabulario e interferencia de la lengua materna. Adicionalmente, respecto a aspectos emocionales: ansiedad, miedo y falta de confianza también dificultaron el desempeño en la comunicación oral de los estudiantes de EFL. Entonces se deduce que los factores lingüísticos afectaron mayoritariamente la habilidad del habla de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136882.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.