Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51329
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Prado Camacho, Martha Magdalena
López Valverde, Robinson Daniel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: López Valverde, R. D. Prado Camacho, M. M. (2023) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51329
Abstract: Abstract: The current work called Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program has the purpose to describe and reflect the practice carried out as an observer and main teacher during the English training program. Participants in this study were elementary and high school students and their English teachers from a Fiscomisional institution, in Sucúa Morona Santiago, Ecuador. This study used qualitative a method that included descriptive and reflexive approaches. Teaching observations, checklists, and written reports were the instruments used for this work. Through the systematic exploration and application of teaching practices, future professionals can gain valuable experience in various aspects of teaching such as planning, linguistic aspects, learning management, and using a pertinent methodology. By analyzing and describing the data collected based on these four factors, a comprehensive understanding of the pedagogical aspects of the teaching and learning process can be gained. This analysis provides insights into the strengths and areas for improvement in each factor, helping to inform future instructional decisions and enhance the overall quality of language teaching practices.
Description: Resumen: El presente trabajo denominado "Sistematización de experiencias pedagógicas del programa de formación docente de inglés como lengua extranjera" tiene como propósito describir y reflejar las prácticas como observador y docente principal durante el programa de capacitación de inglés. Los participantes fueron estudiantes de primaria, secundaria, y maestros de una institución fiscomisional, en Sucúa Morona Santiago, Ecuador. Este estudio utilizó método cualitativo incluyendo enfoques descriptivos y reflexivos. Observaciones de enseñanza, lista de verificación e informes escritos fueron los instrumentos utilizados para este trabajo. A través de exploración y aplicación sistemática de prácticas docentes, futuros profesionales obtienen una valiosa experiencia en diversos aspectos de enseñanza, como planificación, aspectos lingüísticos, gestión y métodos de aprendizaje. Al analizar y describir los datos recopilados en función de estos factores, se puede obtener una comprensión integral de los aspectos pedagógicos del proceso de enseñanza, aprendizaje. Este análisis proporciona información sobre fortalezas y áreas de mejora en cada factor, ayudando a informar futuras decisiones de instrucción y mejorar la calidad general de prácticas de enseñanza de idiomas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136924.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.