Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51332
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Solano Jaramillo, Lida Mercedes Oñate Suquillo, Shirley Patricia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Oñate Suquillo, S. P. Solano Jaramillo, L. M. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51332 |
Abstract: | Abstract: The present research, titled Factors that influence oral communication in English of high school students in Ecuadorian in-person learning environments, had The objective is to investigate which are the linguistic and emotional factors that most affect students and inhibit them from communicating orally adequately. For this conducted this study in a private school with 43 first-year high school students and his English teacher in Sangolquí, Pichincha province, Ecuador. The method used was a mixed research approach containing both qualitative and quantitative data. The The instruments used were a questionnaire for the students, a survey for the teacher, an interview with the students of 1 BGU and an observation sheet. According to the results obtained, the students were affected almost equally by emotional and linguistics. Furthermore, the linguistic factor that most affected the students was the use of their mother tongue because they wanted to translate every word from Spanish to English. On the other hand, The emotional factors that most affected the students were fear, nervousness and anxiety when speaking in oral activities. These factors were consequence of the risk they ran of obtaining low grades in the English subject. |
Description: | Resumen:La presente investigación, titulada Factores que influyen en la comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial ecuatorianos , tuvo como objetivo indagar cuáles son los factores lingüísticos y emocionales que más afectan a los estudiantes y los inhiben de comunicarse oralmente de manera adecuada. Para ello se realizó este estudio en un colegio privado de 43 estudiantes de primer año de bachillerato y su profesora de inglés en Sangolquí, provincia de Pichincha, Ecuador. El método utilizado fue un enfoque de investigación mixto que contenía datos cualitativos y cuantitativos. Los instrumentos utilizados fueron un cuestionario a los estudiantes, una encuesta al profesor, una entrevista a los estudiantes de 1 BGU y una hoja observación. Según los resultados obtenidos, los alumnos se vieron afectados casi por igual por factores emocionales y lingüísticos. Además, el factor lingüístico que más afectó a los alumnos fue el uso de su lengua materna porque querían traducir cada palabra del español al inglés. Por otro lado, los factores emocionales que más afectaron a los estudiantes fueron el miedo, el nerviosismo y la ansiedad a la hora de hablar en las actividades orales. Estos factores eran consecuencia del riesgo que corrían de obtener bajas calificaciones en la materia de inglés. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136955.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.