Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51358
Title: | Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones |
Authors: | Astudillo Rojas, María Esther Vera Chila, Génesis Gianna |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Vera Chila, G. G. Astudillo Rojas, M. E. (2023) Influencia de la formación en emprendimiento: la situación de las instituciones educativas en el Ecuador y sus implicaciones [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51358 |
Abstract: | Abstract: The present research analyzes the influence of education on entrepreneurship in the educational institutions in Ecuador, with the objective of valuing training in entrepreneurship for the development of business intention of entrepreneurs Ecuadorians from the city of Guayaquil. The methodology used is designed under the interpretivist philosophy, inductive approach and qualitative methodological route, for this purpose As a methodological instrument, the semi-structured interview applied to entrepreneurs. The results obtained highlight the lack of an exclusive academic system for the entrepreneur who contributes to the development of business skills and, nevertheless, They design their own strategies to create innovative ventures. To finish, it is necessary the creation of training and financing programs that promote a culture of entrepreneurship in Ecuadorians with the aim of raising awareness in society of the positive impact in the social, cultural and environmental sphere that entrepreneurship entails. By For this reason, public policies should be analyzed in future research studies. designed in the country and examine the success rate obtained in the development of Ecuadorian ventures. |
Description: | Resumen: La presente investigación analiza la influencia de la educación en emprendimientos de las instituciones educativas en el Ecuador, con el objetivo de valorar la formación en emprendimiento para el desarrollo de la intención empresarial de los emprendedores ecuatorianos de la ciudad de Guayaquil. La metodología utilizada está diseñada bajo la filosofía interpretativista, enfoque inductivo y ruta metodológica cualitativa, para ello se utilizó como instrumento metodológico la entrevista semiestructurada aplicada a emprendedores. Los resultados obtenidos destacan la falta de un sistema académico exclusivo para el emprendedor que contribuya al desarrollo de habilidades empresariales y, no obstante, diseñan sus propias estrategias para crear emprendimientos innovadores. Para finalizar, es necesario la creación de programas de formación y financiamiento que promuevan una cultura de emprendimiento en los ecuatorianos con el objetivo de sensibilizar a la sociedad del impacto positivo en el ámbito social, cultural y ambiental que conlleva emprender. Por esta razón, en futuros estudios de investigación se deben analizar las políticas públicas diseñadas en el país y examinar la tasa de éxito obtenidos en el desarrollo de emprendimientos ecuatorianos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137002.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.