Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51413
Title: Factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Cabrera Gonzalez, Verónica Janeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Cabrera Gonzalez, V. J. Vargas Saritama, A. B. (2023) Factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51413
Abstract: Abstract: The present study investigated the factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments. Forty EFL students and an EFL teacher from a public high school in Urdaneta, Ecuador, participated in this research. To gather data, a mixed-method approach was applied in this study; thus, qualitative and quantitative research data were collected and analyzed. For this purpose, students questionnaires, class observations, and interviews were used as means to obtain information. The data underwent examination through a comparison with the findings of the research instruments and the literature review. The results showed that even though most learners feel confident and comfortable speaking English in the classroom, they find it challenging due to linguistics factors such as to the lack of English knowledge of vocabulary, verbal tenses, and grammar structures, as well as the interference of their native language when pronouncing words in English. Similarly, findings revealed that emotional factors also influence the students attitudes and motivation to perform oral activities to increase their English speaking skills.
Description: Resumen: El presente estudio investigó los factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial en Ecuador. Cuarenta estudiantes y un profesor de inglés como lengua extranjera de un colegio público de Urdaneta, Ecuador, participaron en esta investigación. Para recopilar datos, en este estudio se aplicó un enfoque de método mixto; por lo tanto, se recopilaron y analizaron datos de investigación cualitativos y cuantitativos. Para ello, se utilizaron como medios de obtención de información cuestionarios con los estudiantes, las observaciones en clase y entrevistas. Los datos se examinaron y compararon entre los hallazgos de los instrumentos de investigación y la revisión de la literatura. Los resultaron mostraron que, aunque la mayoría de los estudiantes se sienten seguros y cómodos hablando inglés en el aula, les resulta difícil debido a factores lingüísticos falta de conocimiento del vocabulario, los tiempos verbales y las estructuras gramaticales del inglés, así como a la interferencia de su lengua materna al pronunciar. palabras en inglés. Además, los resultados revelaron que los factores emocionales también influyen en la actitudes y motivación de los estudiantes para realizar actividades orales para desarrollar las habilidades comunicativas en inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137028.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.