Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51442
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Prado Camacho, Martha Magdalena | es_ES |
dc.contributor.author | Salazar Loján, Patricia Alexandra | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-10-10T13:14:30Z | - |
dc.date.available | 2023-10-10T13:14:30Z | - |
dc.date.issued | 2023 | es_ES |
dc.identifier.citation | Salazar Loján, P. A. Prado Camacho, M. M. (2023) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51442 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1363414 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137470.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: El trabajo de investigación Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de EFL , tiene como objetivo mejorar la precisión pedagógico-conceptual en la observación de aspectos específicos de la práctica docente y generar confianza en la creación de soluciones pedagógicas. Lo realiza un estudiante de entorno virtual al finalizar su entrenamiento, analizando la información de los informes de las asignaturas Practicum 1 centrado en observación virtual de clases dadas por compañeros y Practicum 2 en que practicó asumiendo el rol de profesor de inglés. Ambas experiencias fueron durante el confinamiento por la Pandemia. El proceso de sistematización se basa en identificar cuatro aspectos pedagógicos: planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología y sus respectivos subaspectos, utilizando método cualitativo a través de la reflexión con sustento teórico. El proceso de sistematización ha ayudado al docente en formación a definir claramente los aspectos del marco pedagógico y a darse cuenta que un plan de clase basado en la teoría permite construir una práctica sólida en el aula. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: The present research work, Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teacher Training Program, aims to improve pedagogical-conceptual accuracy to detect features in specific aspects of practice and to generate confidence in the creation of pedagogical solutions. It was carried out by a preservice teacher at the end of the training program. The reports of Practicum 1 and Practicum 2 subjects were analyzed. Practicum 1 focused on a class observation experience that recorded the pedagogical aspects of other preservice teachers classes, and Practicum 2 documents the experience in the role of an English teacher. Both subjects took place during the Pandemic s lockdown. The systematization process is based on distinctly identifying four pedagogical aspects and its correspondent sub-aspects of the practice: planning, linguistic aspects, learning management, and methodology, using a qualitative method through reflection with theoretical support. The systematization process has helped the pre-service teacher clarify aspects of the pedagogical framework, and a theory-based lesson plan builds solid classroom practice. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.