Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51470
Title: Factors that influence high school students English oral communications skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Moreno Choez, Angie Lizbeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Moreno Choez, A. L. Vivanco Ríos, L. A. (2023) Factors that influence high school students English oral communications skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51470
Abstract: Abstract: This study was carried out due to the low level of English proficiency that Ecuadorian students have, being the oral skill considered the most difficult to improve, for that reason, it was aimed to identify which linguistic and emotional factors have impact on the oral communication of EFL students. The research took place in a public school in the city of Huaquillas, province of El Oro. For this research, a mixed method with qualitative and quantitative approach was used. The sample consisted of 52 students of the second year of high school and an English teacher. The instruments used in this research were a students survey, a teacher s survey, a semi-structured interview, and class observation sheets whose data were presented in tables. The results revealed that the factor that most influences students' oral communication skills is thinking first in Spanish, which triggers other difficulties, both linguistic and emotional, such as not being able to speak fluently and accurately, affecting their confidence when speaking. Additionally, emotional factors such as anxiety, tension and being afraid of making mistakes also influence when students speak in English.
Description: Resumen: Este estudio se realizó debido al bajo nivel de dominio del idioma inglés que tienen los estudiantes ecuatorianos, siendo la habilidad oral considerada la más difícil de mejorar, por tal motivo, se tuvo como objetivo identificar qué factores lingüísticos y emocionales inciden en la comunicación oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. La investigación se desarrolló en un colegio público de la ciudad de Huaquillas, provincia de El Oro. Para esta investigación se utilizó un método mixto con enfoque cualitativo y cuantitativo. La muestra estuvo conformada por 52 estudiantes del segundo año de secundaria y un docente de inglés. Los instrumentos utilizados en esta investigación fueron una encuesta a estudiantes, una encuesta a docentes, una entrevista semiestructurada y fichas de observación de clases cuyos datos se presentaron en tablas. Los resultados revelaron que el factor que más influye en la habilidad de comunicación oral de los estudiantes es pensar primero en español, lo que desencadena otras dificultades, tanto lingüísticas como emocionales, como no poder hablar con fluidez y precisión, afectando su confianza al hablar. Además, factores emocionales como la ansiedad, la tensión y el miedo a cometer errores también influyen cuando los estudiantes hablan en inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137155.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.