Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51472
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments  
Authors: Benitez Correa, Carmen Delia
Clebel Roldán, Luisa Gabriela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Clebel Roldán, L. G. Benitez Correa, C. D. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments   [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51472
Abstract: Abstract:This study aims to investigate which factors, linguistic or emotional, influence the development of oral communication skills in high school students in Ecuadorian face-to-face learning environments and identify which of them influences the most in order to find possible solutions to overcome the problem. It´s a qualitative and quantitative study that used a teacher and student questionnaire, an interview, and an observation sheet as instruments to collect data. The participants were 40 EFL high school students and one teacher at a private school in Daule-Guayas, Ecuador. The results show that the linguistic factors that most influence the development of oral communication skills are the lack of grammar, the lack of vocabulary, the lack of accuracy, and the use of complex structures, while the fear of making errors, the fear of being laughed at, and anxiety are the emotional factors.
Description: Resumen: Este estudio tiene como objetivo investigar qué factores, lingüísticos o emocionales, influyen en el desarrollo de las habilidades de comunicación oral en los estudiantes ecuatorianos de secundaria en entornos de aprendizaje presencial e identificar cuál de ellos influye más y así encontrar posibles soluciones a aquellos problemas. Es un estudio cualitativo y cuantitativo que empleó un cuestionario, una entrevista y tres observaciones de listening and speaking clase. 40 estudiantes y un profesor de un colegio privado ubicado en Daule-Guayas, Ecuador participaron en el estudio. Los resultados muestran que los factores lingüísticos que más influyen en el desarrollo de las habilidades de comunicación oral son la falta de gramática, la ausencia de vocabulario, la falta de precisión y el uso de estructuras complejas, mientras que el miedo a cometer errores, el temor a la burla y la ansiedad aparecen como factores lingüísticos influyente.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137091.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.