Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51571
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBenitez Correa, Carmen Deliaes_ES
dc.contributor.authorOrtega Moreno, María Emiliaes_ES
dc.date.accessioned2023-10-11T13:13:46Z-
dc.date.available2023-10-11T13:13:46Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationOrtega Moreno, M. E. Benitez Correa, C. D. (2023) The impact of gamification on students motivation to learn English as a foreign language in Educación General Básica Superior [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51571es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1363018es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137090.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio, titulado El impacto de la gamificación en la motivación de los estudiantes para aprender inglés como lengua extranjera en Educación General Básica Superior, tiene como objetivo determinar cómo la gamificación impacta en la motivación de los estudiantes para aprender inglés como lengua extranjera. Esta investigación se realizó en un colegio Fiscomisinal de la ciudad de Loja. Este estudio utilizó un enfoque mixto y un diseño experimental. La muestra de este estudio estuvo conformada por veintiocho estudiantes matriculados en el décimo grado de educación básica. Los instrumentos empleados para la recolección de datos fueron tres cuestionarios, una entrevista semi-estructurada con preguntas abiertas y un pre y post-test, todos ellos administrados a los estudiantes. Los resultados de este estudio apoyan firmemente la idea de que la incorporación de elementos de gamificación en los entornos de aprendizaje de idiomas aumenta el compromiso y el interés de los estudiantes por la materia. Además, los estudiantes tienen una buena percepción hacia la gamificación para el proceso de aprendizaje, ya que creen que su implementación mejora su experiencia de aprendizaje haciéndola más agradable.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This study, entitled The Impact of Gamification on Students Motivation to Learn English as a foreign language in Educación General Básica Superior, aims to determine how gamification impacts on students motivation to learn English as a foreign language. This investigation was carried out at a Fiscomisinal high school in the city of Loja. This study used a mixed approach and an experimental design. The sample of this study comprised twenty-eight students registered in the tenth grade of basic education. The instruments employed for data collection were three questionnaires, a semi-structured interview with open-ended questions, and a pre and post-test, all of them administered to students. The findings of this study strongly support the notion that incorporating gamified elements into language learning environments enhances students' engagement and interest in the subject matter. Also, students have a good perception towards gamification for the learning process, students believe that its implementation enhances their learning experience by making it more enjoyable.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe impact of gamification on students motivation to learn English as a foreign language in Educación General Básica Superiores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.