Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51608
Title: | La Incidencia de la ERE en la Conciencia Ecológica de los niños de Educación Básica de la Unidad Educativa Particular Alvernia |
Authors: | Serrano Cueva, Víctor Manuel Falcón Huartacho, Zoila Rosa |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Falcón Huartacho, Z. R. Serrano Cueva, V. M. (2023) La Incidencia de la ERE en la Conciencia Ecológica de los niños de Educación Básica de la Unidad Educativa Particular Alvernia [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51608 |
Abstract: | Abstract: The environmental crisis that our planet is going through today is a worrisome reality, since its consequences directly affect the life of mankind. The present work of Curricular Integration, called The Impact of School Religious Education on the Ecological Awareness of Basic Education children, carried out in the "Unidad Educativa Particular Alvernia" in the city of Quito, has the following objective: To analyze the impact of school religious education on the ecological awareness of students, through the application of a survey that inquires about current habits, regarding the care of the "Common House" to make proposals to improve the level of knowledge in relation to effective practices of environmental protection. To carry out this research, 30 children from the seventh year of EGB, parallel "A", were selected, to whom a survey was applied, by means of an online questionnaire, on ecological awareness, the methodology used in this study has a quantitative approach, of non-experimental type with an explanatory causal scope. The results obtained were analyzed statistically, these show that students have a high level of ecological awareness, although in practice they lack conversion and commitment to the common home. |
Description: | Resumen: La crisis ambiental que hoy se encuentra atravesando nuestro planeta es una realidad preocupante, puesto que, sus consecuencias afectan de una manera directa la vida del hombre. El presente trabajo denominado: La Incidencia de la ERE en la Conciencia Ecológica de los niños de Educación Básica, realizado en la Unidad Educativa Particular Alvernia de la ciudad de Quito, tiene como objetivo: Analizar la incidencia de la ERE en la conciencia ecológica de los estudiantes, mediante la aplicación de una encuesta que indague sobre los hábitos actuales, en torno al cuidado de la Casa común para realizar propuestas que mejoren el nivel de conocimientos en relación a las prácticas eficaces de protección ambiental. La muestra constó de treinta niños de séptimo año de EGB a quienes se les aplicó una encuesta, mediante un cuestionario en línea. La metodología utilizada en este estudio tiene un enfoque cuantitativo, de tipo no experimental con un alcance causal explicativo. Los resultados obtenidos, fueron analizados estadísticamente, estos demuestran que los estudiantes poseen un alto nivel de conciencia ecológica, aunque en la práctica les falta conversión y compromiso para con la casa común. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137527.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación mención Ciencias Humanas y Religiosas |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.