Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51641
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArias Córdova, María Oliviaes_ES
dc.contributor.authorMorales Collaguzao, Wilson Rolandoes_ES
dc.date.accessioned2023-10-13T14:48:03Z-
dc.date.available2023-10-13T14:48:03Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationMorales Collaguzao, W. R. Arias Córdova, M. O. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51641es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1363492es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137553.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El tema es Factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en entornos educativos presenciales ecuatorianos. El objetivo es determinar qué aspectos lingüísticos y emocionales afectan las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de secundaria en ambientes educativos presenciales. Esta investigación se realizó en un colegio público bilingüe en Guaranda, provincia de Bolívar, Ecuador. La muestra consistió en 40 estudiantes y un profesor del último año de educación secundaria. En esta tesis de investigación se empleó un enfoque integral, utilizando métodos cuantitativos y cualitativos a lo largo de todo el proceso. El estudio adoptó un enfoque de métodos mixtos, incorporando un diseño de investigación cuantitativa no experimental, diseño cualitativo, a la vez que se basaba en la teoría fundamentalista y narrativa para proporcionar un análisis sólido. Los instrumentos fueron encuestas, entrevistas y observaciones, un cuestionario del estudiante, profesor, una hoja de observación, una entrevista semi estructurada. Los resultados revelaron que la falta de varios factores que afectan a los estudiantes cuando quieren practicar la conversación, tales como la motivación, la falta de conocimiento de la pronunciación y el vocabulario. Asimismo, se conocieron las necesidades de cómo los profesores gestionan y desarrollan las clases de comunicación oral y los problemas a los que se enfrentan.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The topic is Factors that influence the oral communication skills in English of high school students in Ecuadorian face-to-face educational environments. The objective is determine what linguistic and emotional aspects affect communication skills oral learning of high school students in face-to-face educational environments. This The research was carried out in a bilingual public school in Guaranda, province of Bolívar, Ecuador. The sample consisted of 40 students and a teacher from the last year of education. secondary. In this research thesis, a comprehensive approach was used, using methods quantitative and qualitative throughout the entire process. The study adopted an approach of mixed methods, incorporating a non-experimental quantitative research design, qualitative design, while drawing on fundamentalist and narrative theory to provide solid analysis. The instruments were surveys, interviews and observations, a student questionnaire, teacher, an observation sheet, a semi structured interview. The results revealed that the lack of several factors that affect students when they want to practice conversation, such as motivation, lack of knowledge of pronunciation and vocabulary. Likewise, it They learned about the needs of how teachers manage and develop teaching classes. oral communication and the problems they face.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleFactors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environmentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.