Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51734
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Ulehlova, Eva Armijos Maldonado, Ximena Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Armijos Maldonado, X. A. Ulehlova, E. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51734 |
Abstract: | Abstract: The present study aims to determine the linguistic and emotional factors that influence English oral communication skills in face-to-face lessons in a public high school in Ecuador. This research was developed through the use of mixed approach to collect all the data. Forty students and two EFL teachers of a public high school in the city of Catamayo participated in this research. Instruments such as questionnaires and interviews were administered to students and teachers with the purpose to find out their perceptions about the factors that influence students oral communication skills. Furthermore, checklists were used to observe the lessons. Main findings revealed that emotional factors such as students willingness to speak and getting embarrassed by their peers mostly influence students English oral communication skills. In the same way, the linguistic factors that mostly affects learners is their propensity of thinking first in Spanish when they have to speak in English in the face-to-face learning environment. |
Description: | Resumen: Las habilidades de comunicación oral en inglés en las escuelas secundarias ecuatorianas son motivo de preocupación porque los estudiantes no pueden usar el idioma extranjero de manera efectiva. La investigación en el campo del inglés como lengua extranjera (EFL, por sus siglas en inglés) indica que existen algunos problemas lingüísticos y emocionales que impiden que los estudiantes se comuniquen oralmente de manera efectiva. El presente estudio tiene como objetivo determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés en clases presenciales en un colegio público de Ecuador. Esta investigación se desarrolló mediante el uso de enfoques cuantitativos y cualitativos para recopilar todos los datos. En esta investigación participaron cuarenta estudiantes y dos profesores de inglés como lengua extranjera de un colegio público de la ciudad de Catamayo. Se administraron instrumentos como cuestionarios y entrevistas a estudiantes y docentes con el propósito de conocer sus percepciones acerca de los factores que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. Además, se utilizaron listas de verificación para observar las lecciones. Los principales hallazgos revelaron que los factores emocionales, como la disposición de los estudiantes a hablar y sentirse avergonzados por sus compañeros, influyen principalmente en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes en entornos de aprendizaje presenciales. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137586.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.