Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51872
Title: Factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Gómez González, Marcela Tatiana
Vitonera Rogel, Ronald Andree
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Vitonera Rogel, R. A. Gómez González, M. T. (2023) Factors that influence high school students English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51872
Abstract: Abstract: The purpose of this study was to determine the linguistic and emotional factors that influence high school students' English oral communication skills in face-to-face learning environments. To achieve this objective, a sample was considered of 42 1st grade high school students with their respective English teacher from a public school in Ecuador located in the province of El Oro. This research used the descriptive qualitative method. The instruments designed were a survey of students and teacher, in addition to a personal interview with five students. Additionally, an observation sheet was used to collect information from three classroom classes. The results revealed that both types of factors affect greatly improve students' oral communication skills; However, the Emotional factors are more influential than linguistic ones. Specifically the factors emotions of lack of confidence, fear and worry. On the other hand, the factors linguistic problems of grammar, vocabulary and interference from the mother tongue as well significantly influence the oral skills of students.
Description: Resumen:El propósito de este estudio fue determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje cara a cara. Para lograr este objetivo se consideró una muestra de 42 estudiantes de 1° grado de bachillerato con su respectivo profesor de inglés de un colegio público de Ecuador ubicado en la provincia de El Oro. Esta investigación utilizó el método cualitativo descriptivo. Los instrumentos diseñados fueron una encuesta a los estudiantes y docente, además de una entrevista personal a cinco estudiantes. Adicionalmente, se utilizó una ficha de observación para recolectar información de tres clases del salón de clases. Los resultados revelaron que ambos tipos de factores afectan en gran medida las habilidades de comunicación oral de los estudiantes; sin embargo, los factores emocionales son más influyentes que los lingüísticos. Específicamente los factores emocionales de falta de confianza, miedo y preocupación. Por otro lado, los factores lingüísticos de gramática, vocabulario y la interferencia de la lengua materna también influyen significativamente en las habilidades orales de los alumnos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137854.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.