Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51950
Title: | Arte, realidad y aprendizaje diseño de una metodología de enseñanza aprendizaje basada en las artes |
Authors: | Rodríguez Hamilton, Karla Palacios Proaño, Tarcicio Alberto |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Palacios Proaño, T. A. Rodríguez Hamilton, K. (2023) Arte, realidad y aprendizaje diseño de una metodología de enseñanza aprendizaje basada en las artes [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51950 |
Abstract: | Abstract: ARA - a methodology to be applied in the educational field, which proposes to involve, sustain and evaluate teaching-learning processes based on arts practices and its immanent communicative, creative, reflective and production characteristics in relationship with different stages of knowledge, situations and interdisciplinary media. The methodology will be based on sensitive, sensory and perceptive reflection for the deconstruction of concepts and precepts of reality with a critical sense and in a collaborative, adaptable to contexts of inclusive education, integration, situation of vulnerability, marginalized cultural identities and minorities in opposition to a system alienating, instrumentalized. In this work, the processes, tools, instruments required for the application of this methodology in any field of education. |
Description: | Resumen: ARA - una metodología para ser aplicada en el campo educativo, que propone involucrar, sostener y evaluar procesos de enseñanza aprendizaje basada en las prácticas de las artes y sus características inmanentes comunicativas, creativas, reflexivas y de producción en relación con diferentes etapas del conocimiento, situaciones y medios interdisciplinarios. La metodología será basada en la reflexión sensitiva, sensorial y perceptiva para la deconstrucción de conceptos y preceptos de la realidad con sentido crítico y de forma colaborativa, adaptable a contextos de educación inclusiva, integración, situación de vulnerabilidad, identidades culturales marginadas y minorías en oposición a un sistema alienante, instrumentalizado. En este trabajo se establecerán los procesos, herramientas, instrumentos requeridos para la aplicación de esta metodología en cualquier campo de la educación. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137721.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en pedagogía en las artes |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.