Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51960
Title: Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Aguilar Colina, Luis Antonio
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Aguilar Colina, L. A. Morocho Pintado, C. K. (2023) Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51960
Abstract: Abstract: This study focuses on the systematization of pedagogical experiences within a training program for teachers of English as a Foreign Language in the city of Latacunga. Its objective is to analyze and reflect on the practices that comprised two phases: the first deals with the observation of classes in Basic General Education and Baccalaureate in Practicum 1, and in the second, assuming the role of main teacher during pre-professional practices 1 and 2. The study involved 11 English teachers, 1 teacher in training and 85 students. The data was analyzed based on planning, linguistic aspects, learning management and methodology. The findings highlighted the importance of pre-professional practices for future educators, emphasizing the gaining experience such as effective teaching strategies, classroom management, planning skills and knowledge of instructional methodologies. Also I know identified planning as a vital factor in the teaching-learning process, allowing teachers to establish objectives and desired results, thus playing a essential role in teaching.
Description: Resumen: Este estudio se centra en la sistematización de experiencias pedagógicas dentro de un programa de formación de profesores de Inglés como Lengua Extranjera en la ciudad de Latacunga. Su objetivo es analizar y reflexionar sobre las prácticas que comprendieron dos fases: la primera trata sobre la observación de clases en Educación General Básica y Bachillerato en el Practicum 1, y en la segunda, asumiendo el rol de profesor principal durante las prácticas preprofesionales 1 y 2. El estudio involucró a 11 profesores de inglés, 1 profesor en formación y 85 estudiantes. Los datos fueron analizados basados en planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. Los hallazgos destacaron la importancia de las prácticas preprofesionales para los futuros educadores, enfatizando la adquisición de experiencia como estrategias de enseñanza efectivas, gestión del aula, habilidades de planificación y conocimiento de metodologías instructivas. Además, se identificó la planificación como un factor vital en el proceso de enseñanza-aprendizaje, permitiendo a profesores establecer objetivos y resultados deseados, desempeñando así un papel esencial en la enseñanza.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137688.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.