Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52321
Title: Plan de comunicación estratégica y marketing digital para Lubricadora Rivaldo
Authors: Ortiz León, Carlos
Mejía Mera, Justin Isaí
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Mejía Mera, J. I. Ortiz León, C. (2024) Plan de comunicación estratégica y marketing digital para Lubricadora Rivaldo [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52321
Abstract: Abstract: This research emphasizes a proposal based on the Communication Plan Strategic and Digital Marketing for the Lubricadora Rivaldo company, in order to position yourself in the digital market, gaining brand recognition. Currently, the Digital Marketing has become an indispensable resource for companies to position itself in the digital field, generating more trust and credibility in users. This study focused on current trends, such as social networks, information management social analytics tools, communication strategies and recognizing the public aim: Chapter 1. Research is carried out in different Internet sources, books and articles scientists, helping the argument in a theoretical way about the objective of the Plan Strategic. Chapter 2. The research techniques used to collect the necessary information to prepare the Strategic Plan. Chapter 3. Data triangulation is carried out with the information that was collected, giving As a result, a deeper understanding to develop the Strategic Plan. Chapter 4. The design of the Strategic Plan is carried out.
Description: Resumen: La presente investigación hace énfasis a una propuesta basada en el Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la empresa Lubricadora Rivaldo, con el fin de que se posicione en el mercado digital, ganando reconocimiento de marca. Actualmente, el Marketing Digital se volvió un recurso indispensable para que las empresas puedan posicionarse en el ámbito digital, generando más confianza y credibilidad en los usuarios. Este estudio se enfocó en las tendencias actuales, como las redes sociales, manejo de herramientas de analítica social, las estrategias de comunicación y el reconocer al público objetivo: Capítulo 1. Se realiza investigaciones en diferentes fuentes de Internet, libros y artículos científicos, ayudando a la argumentación de manera teórica sobre el objetivo del Plan Estratégico. Capítulo 2. Se describe de manera detallada las técnicas de investigación que se usaron para recabar la información necesaria para elaborar el Plan Estratégico. Capítulo 3. Se efectúa una triangulación de datos con la información que se recopilada, dando como resultado una compresión de más profundidad para elaborar el Plan Estratégico. Capítulo 4. Se realizá el diseño del Plan Estratégico.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138589.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.