Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52623
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Prado Camacho, Martha Magdalena
OÑATE SUAREZ GABRIELA NATHALY
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Prado Camacho, M. M. (2024) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52623
Abstract: Abstract: This research is centered on documenting and analyzing teaching experiences within a teacher training program for English as a Foreign Language (EFL) in Tulcán. The aim is to present a thorough depiction and examination of the educational, didactic, and linguistic facets. The study comprises two phases of pre-professional practice: initially, observing ten classes in General Basic Education and Bachillerato, followed by taking on the role of the primary teacher and formulating ten lesson plans for Basic Education and Bachillerato students. A sample group of eleven EFL teachers, one pre-service teacher, and three hundred and twenty-five students were chosen. The analysis and reflection of the classes encompassed aspects such as planning, linguistic elements, learning management, and methodology. It is worth noting that the classes were conducted face-to-face, allowing the trainee teacher to engage with the authentic context. In conclusion, the systematization process is a valuable tool because it helps future teachers to develop practical skills and gain experience to perform effectively in the educational field with a command of the language and teaching pedagogy.
Description: Resumen:Esta investigación se centra en documentar y analizar experiencias pedagógicas de profesores para el inglés como lengua extranjera en Tulcán. El objetivo es describir y analizar aspectos educativos, didácticos y lingüísticos. El estudio consta de dos fases: en primer lugar, la observación de diez clases en Educación Básica General y Bachillerato, seguida de asumir el rol de maestro principal y elaborar diez planes de lecciones para estudiantes de Educación Básica y Bachillerato. La muestra fue de once profesores de EFL, un profesor en formación y trecientos veinte y cinco estudiantes. El análisis y la reflexión de clases comprenden la planificación, los elementos lingüísticos, gestión del aprendizaje y la metodología. Cabe destacar que las clases se llevaron a cabo de manera presencial, lo que permitió que el profesor en formación se involucre con el entorno real. En conclusión, el proceso de sistematización es una herramienta valiosa porque ayuda a los futuros profesores a desarrollar habilidades prácticas y adquirir experiencia para desempeñarse eficazmente en el campo educativo con un dominio del idioma y la pedagogía.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138832.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.