Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52625
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | González Torres, Paúl Fernando Sáenz Sáenz, Mónica Estefanía |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Sáenz Sáenz, M. E. González Torres, P. F. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52625 |
Abstract: | Abstract: The present research is aimed at finding the factors that influence the oral communication skills of high school students in Ecuadorian face-to-face learning environments. This investigation took a sample of two EFL teachers and forty students of first and second year of high school from a public institution in Riobamba, Ecuador. For analyzing the data, the mixture of quantitative and qualitative methods was applied. By applying a mixed method approach, the researcher identified the conditions the participants live daily based on the research questions. The instruments included two questionnaires and a semi-structured interview about difficulties that students might face when speaking English. In addition, this study included a direct observation technique to identify the difficulties that could arise when students speak in English. The results indicated that emotional factors such as lack of confidence, fear and anxiety are the main core for speaking difficulties. On the other hand, linguistic factors; for instance, grammar, vocabulary and pronunciation also played an important factor in creating students hesitation when speaking English. |
Description: | Resumen:La presente investigación está encaminada a buscar los factores que influyen en las habilidades orales de los estudiantes ecuatorianos de secundaria en clases presenciales. Esta investigación tomó una muestra de dos docentes de inglés y cuarenta estudiantes de primer y segundo año de secundaria de una institución pública en Riobamba, Ecuador. Para analizar los datos, se aplicó una combinación de métodos cuantitativo y cualitativo. Al aplicar un enfoque de método mixto, la investigadora identificó las condiciones que los participantes viven basándose en las preguntas de investigación. Los instrumentos incluyeron dos cuestionarios y una entrevista semiestructurada sobre las dificultades que los estudiantes podrían enfrentar al hablar inglés. Además, este estudio incluyó una técnica de observación directa para identificar las dificultades que podrían surgir cuando los estudiantes hablan inglés. Los resultados demostraron que los factores emocionales desconfianza, miedo y ansiedad son el núcleo de las dificultades para hablar. Por otro lado, los factores lingüísticos; por ejemplo, gramática, vocabulario y pronunciación también jugaron un factor importante para crear titubeos en los estudiantes al hablar inglés. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138837.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.