Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52626
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: González Torres, Paúl Fernando
Salinas Santamaría, Sofía Salomé
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Salinas Santamaría, S. S. González Torres, P. F. (2024) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52626
Abstract: Abstract: The Sistematization of Pedagogical Experiences in the EFL involves a thorough reflection and analysis of pre-service teaching practices. It aims to revisit the experiences derived from these practices, underlining the strengths and weaknesses of the lessons delivered by both experienced teachers and student teachers. This work focuses on deep analyses of the experiences obtained as an observer and as a main teacher of both primary and high school sections. Due to the COVID-19 pandemic and lockdown measures, the pre-teaching practices, as both an observer and as a main teacher, were conducted in a virtual setting using online platforms. The information gathered to conduct this work was obtained from observation sheets and memories of observation, and the final reports and video recordings of the English classes imparted. The pedagocial aspects discussed and reflected on were planning, linguistic aspects, learning management and methodology. The final conclusion of this academic work is that effective lesson planning, maximizing the target language use, positive teacher-student relationships, and technology integration are crucial for successful teaching and making learning engaging and immersive.
Description: Resumen:La Sistematización de Experiencias Pedagógicas en la enseñanza de inglés implica una reflexión y análisis exhaustivo de las prácticas docentes pre-profesionales. Su objetivo es reexaminar las experiencias derivadas de estas prácticas, determinando los puntos fuertes y débiles de las clases impartidas tanto por profesores experimentados como por profesores en formación. Este trabajo se centra en el análisis de las experiencias obtenidas como observador y como profesor principal en secciones de primaria y secundaria. Debido a las restricciones impuestas por la pandemia de COVID-19, las prácticas de pre-profesionales, tanto como observador y como profesor principal, se llevaron a cabo virtualmente, utilizando herramientas tecnológicas.La información recopilada para realizar este trabajo se obtuvo de hojas de observación y de los informes finales y grabaciones de video de las clases dictadas. Los aspectos pedagógicos discutidos y reflexionados fueron planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. La conclusión final de este trabajo es que una planificación efectiva de las clases, maximizar el uso del idioma, establecer relaciones positivas entre profesores y estudiantes, y la integración de la tecnología son cruciales para una enseñanza exitosa.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138838.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.