Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52628
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Tobar Ferrín, Mario Patricio
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Tobar Ferrín, M. P. Morocho Pintado, C. K. (2024) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52628
Abstract: Abstract:This work consists of the systematization of pre-professional practices in the EFL teaching training program. The objective of this study is to offer a critical and reflective interpretation of the significant experiences, whether positive or negative, lived throughout the preparation as a pre-service teacher. This will allow the construction of both new knowledge as well as illuminating new experiences to the people who need it. This systematization study was done in two phases. The first phase was carried out as an observer of basic education classes and bachillerato. Due to the COVID 19 pandemic at that time, the observation phase was carried out through class videos. The second phase as a main teacher was developed with students of both basic education and secondary school. Furthermore, it is concluded that the systematization of experiences allows not only the improvement of the teaching professional's skills but also its consolidation.
Description: Resumen: Este trabajo consiste en la sistematización de las prácticas pre profesionales en el programa de formación docente de inglés como lengua extranjera. El objetivo de este estudio es ofrecer una interpretación crítica y reflexiva de las experiencias significativas, ya sean positivas o negativas, vividas a lo largo del entrenamiento como docente en formación. Esto permitirá tanto la construcción nuevos conocimientos asi como iluminar nuevas experiencias a las personas que lo necesiten. Este estudio de sistematización se realizó en dos fases. La primera fase se realizó como observador de clases de educación básica. Debido a la pandemia de COVID 19 en ese momento, la fase de observación se hizo mediante la observación de videos de clases. La segunda fase como docente principal, se realizó con estudiantes tanto de educación básica como de secundaria. Además, se concluye que la sistematización de experiencias permite no solo la mejora de habilidades del profesional docente sino tambien su consolidación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138840.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.