Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52653
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda
Alvarado Moreira, Ivanna Nayeli
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Alvarado Moreira, I. N. Jaramillo Pontón, M. F. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52653
Abstract: Abstract: This work, titled Systematization of Pedagogical Experiences in the Education Program EFL Teacher Training, aims to reflect and analyze the aspects positive and negative pedagogical aspects of pre-professional practices as a teacher of EFL. To systematize the information, the qualitative method was used. First, it investigated scientific information related to pedagogical aspects and systematization of pre-professional practices as EFL teachers. Subsequently, the information to be systematized was collected from the Practicum where They observed classes and where I taught classes as the main teacher. That information was organized taking into account the information from the classes observed and the classes taught as a main teacher. These sections considered two contexts different: basic education and high school. The classes were described and analyzed considering these four pedagogical aspects: planning, linguistic aspects, learning management and methodology. This systematization allowed me to conclude that Teachers take into account the pace and learning style of their students and They use the English language in most classes without resorting to the mother tongue. However, teachers do not present the objectives of the class and use methods of traditional teaching in most classes.
Description: Resumen: Este trabajo, titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente EFL, tiene como objetivo reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos de las prácticas pre profesionales como docente de EFL. Para sistematizar la información, se utilizó el método cualitativo. Primero, se investigó la información científica relacionada con los aspectos pedagógicos y la sistematización de las prácticas pre-profesionales como profesores de EFL. Posteriormente, se recogió la información a sistematizar de los Practicum donde se observaron clases y donde yo impartí clases como profesora principal. Esa información se organizó teniendo en cuenta la información de las clases observadas y de las clases impartidas como profesor principal. Estas secciones consideraron dos contextos diferentes: educación básica y bachillerato. Las clases fueron descritas y analizadas considerando estos cuatro aspectos pedagógicos: planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. Esta sistematización me permitió concluir que los profesores tienen en cuenta el ritmo y el estilo de aprendizaje de sus alumnos y utilizan la lengua inglesa en la mayoría de las clases sin recurrir a la lengua materna. Sin embargo, los profesores no presentan los objetivos de la clase y utilizan métodos de enseñanza tradicionales en la mayoría de las clases.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138843.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.