Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52658
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Cueva Criollo, Emily Juliet
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Cueva Criollo, E. J. Salcedo Viteri, K. S. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52658
Abstract: Abstract: The research, titled "Factors that influence oral communication skills in English of high school students in face-to-face learning environments in Ecuador", sought to identify the linguistic and emotional elements that affect the oral competence of school students in face-to-face education. The study was carried out in a public school from Loja. A mixed approach was used, incorporating quantitative and qualitative data. The Sample included forty students and two English teachers. The research used instruments, such as questionnaires for students and teachers, an interview semi-structured for students, and an observation sheet. The results revealed that Both linguistic and emotional factors significantly influence the oral communication skills in English. Among the linguistic factors, thinking in Spanish before speaking English, avoiding complex words and challenges with grammatical accuracy had a notable impact. Regarding emotional factors, the fear of making mistakes in English, anxiety and nervousness were prominent. Finally, linguistic factors show a slightly greater impact than emotional ones on the skills of oral communication.
Description: Resumen: La investigación, titulada "Factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presenciales en Ecuador", buscó identificar los elementos lingüísticos y emocionales que afectan la competencia oral de los estudiantes de colegio en educación presencial. El estudio se realizó en un colegio público de Loja. Se utilizó un enfoque mixto, incorporando datos cuantitativos y cualitativos. La muestra incluyó cuarenta estudiantes y dos profesores de inglés. La investigación utilizó instrumentos, como cuestionarios para estudiantes y profesores, una entrevista semiestructurada para estudiantes, y una hoja de observación. Los resultados revelaron que tanto los factores lingüísticos como los emocionales influyen significativamente en las habilidades de comunicación oral en inglés. Entre los factores lingüísticos, pensar en español antes de hablar inglés, evitar palabras complejas y desafíos con precisión gramatical tuvieron un impacto notable. En cuanto a los factores emocionales, el miedo a cometer errores en inglés, la ansiedad y el nerviosismo fueron destacados. Por último, los factores lingüísticos muestran un impacto ligeramente mayor que los emocionales en las habilidades de comunicación oral.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138850.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.