Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52660
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo
Gaibor González, María Viviana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Gaibor González, M. V. Espinosa Jaramillo, F. O. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52660
Abstract: Abstract: This study, titled Factors Influencing English Oral Communication Skills of high school students in Ecuadorian in-person learning environments," had The objective is to determine the linguistic and emotional factors that influence the oral communication skills in English of high school students in educational settings in-person learning in Sucumbíos, Ecuador. The study was carried out in a school public secondary school. The participants were forty first and second year students. secondary school, and the participation of an English as a language teacher was also included foreigner (EFL). To develop the study, a mixed method approach was applied, using quantitative and qualitative methods, which helped to categorize and analyze the information collected from the different data collection instruments. The Research instruments included a student questionnaire, a questionnaire for teachers, semi-structured interviews and an observation sheet. The results found show that both linguistic and emotional factors influence students' oral communication skills. Vocabulary problems are the most preeminent linguistic factor, while lack of trust is the emotional factor most predominant influence on students' oral communication in English.
Description: Resumen:Este estudio, titulado "Factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presenciales ecuatorianos", tuvo como objetivo determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presenciales en Sucumbíos, Ecuador. El estudio se llevó a cabo en una escuela secundaria pública. Los participantes fueron cuarenta estudiantes de primero y segundo año de secundaria, y también se incluyó la participación de un profesor de inglés como lengua extranjera (EFL). Para el desarrollo del estudio, se aplicó un enfoque de método mixto, utilizando métodos cuantitativos y cualitativos, que ayudaron a categorizar y analizar la información recopilada de los diferentes instrumentos de recopilación de datos. Los instrumentos de investigación incluyeron un cuestionario para estudiantes, un cuestionario para profesores, entrevistas semiestructuradas y una hoja de observación. Los resultados encontrados evidencian que tanto los factores lingüísticos como los emocionales influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. Los problemas de vocabulario son el factor lingüístico más preeminente, mientras que la falta de confianza es el factor emocional más predominante que influye en la comunicación oral en inglés de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138851.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.