Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52668
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Rodríguez Quezada, Carlos Elías
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Rodríguez Quezada, C. E. Vivanco Ríos, L. A. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52668
Abstract: Abstract: The purpose of the research was to determine how linguistic and emotional factors They influence the oral competence of students in the face-to-face modality. The The research was carried out in a public educational institution in the city of Yacuambi, province of Zamora Chinchipe, using a mixed methodological approach that compiled both quantitative and qualitative information. The sample was made up of nineteen first-year high school students, twenty-one second-year students and an English teacher who played the role of instructor in both courses. The instruments that were used for data collection were a questionnaire for students, one for the teacher, a semi-structured interview, and an observation sheet. The results showed that EFL learners faced both linguistic and emotional difficulties in their oral performance. However, linguistic factors were the most prominent. Regard Regarding linguistic factors, pronunciation was the most notable aspect; and as for the emotional, was the fear of using the language in non-academic environments.
Description: Resumen:El propósito de la investigación fue determinar cómo los factores lingüísticos y emocionales influyen en la competencia oral de los estudiantes de la modalidad presencial. La investigación se realizó en una institución educativa pública de la ciudad de Yacuambi, provincia de Zamora Chinchipe, utilizando un enfoque metodológico mixto que recopiló información tanto cuantitativa como cualitativa. La muestra estuvo compuesta por diecinueve estudiantes de primer año de bachillerato, veintiuno de segundo año y una profesora de inglés que desempeñó el papel de instructora en ambos cursos. Los instrumentos que se utilizaron para la recolección de datos fueron un cuestionario para estudiantes, uno para la docente, una entrevista semiestructurada, y una ficha de observación. Los resultados mostraron que los estudiantes de EFL enfrentaban tanto dificultades lingüísticas como emocionales en su desempeño oral. Sin embargo, los factores lingüísticos fueron los más destacados. Respecto a los factores lingüísticos, la pronunciación fue el aspecto más destacable; y en cuanto a los emocionales, fue el miedo a usar el idioma en entornos no académicos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138865.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.