Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52669
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Sambache Tayupanta, Martha del Rocío
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Sambache Tayupanta, M. D. R. Vivanco Ríos, L. A. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52669
Abstract: Abstract: The research concerns the linguistic and emotional factors that influence the oral communication skills of high school students in educational environments face-to-face learning. The objective was to determine and compare the linguistic factors and emotions that affect oral productivity in the teaching and learning process of English. The study was carried out in a private school in the province of Pichincha, canton. Mejía, and a mixed method was used with quantitative and qualitative paradigms, so to To carry out this study, forty first-year high school students and one English teacher. The instruments applied to the students and the teacher were a questionnaire, a semi-structured interview and an observation sheet. The results demonstrated that linguistic and emotional factors considerably affect the oral production of English. Likewise, the lack of vocabulary was the most important linguistic factor predominant, and the lack of motivation in students is the emotional factor that most influenced the development of oral communicative competence. In the same way, it was analyzed that linguistic factors were the ones that hindered communication skills the most oral of English as a foreign language students.
Description: Resumen: La investigación concierne a los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial. El objetivo fue determinar y comparar los factores lingüísticos y emocionales que inciden en la productividad oral en el proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés. El estudio se realizó en un colegio privado de la provincia de Pichincha cantón Mejía, y se utilizó un método mixto con paradigmas cuantitativo y cualitativo, por lo que para realizar este estudio se encuestó a cuarenta estudiantes de primero de bachillerato y a un docente de inglés. Los instrumentos aplicados a los estudiantes y a la docente fue un cuestionario, una entrevista semiestructurada y una ficha de observación. Los resultados demostraron que los factores lingüísticos y emocionales afectan considerablemente la producción oral del inglés. Así como, la falta de vocabulario fue el factor lingüístico más predominante, y la falta de motivación en los estudiantes es el factor emocional que más incidió en el desarrollo de la competencia comunicativa oral. Del mismo modo se analizó que los factores lingüísticos fueron los que más obstaculizaron las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138867.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.