Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52673
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Castillo Cuesta, Luz Mercedes | es_ES |
dc.contributor.author | Vélez Espinoza, Alexander Ricardo | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-03-18T12:36:06Z | - |
dc.date.available | 2024-03-18T12:36:06Z | - |
dc.date.issued | 2024 | es_ES |
dc.identifier.citation | Vélez Espinoza, A. R. Castillo Cuesta, L. M. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52673 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1365575 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138875.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: Este estudio cualitativo examina el análisis sistemático de las prácticas preprofesionales en un programa de formación de profesores de inglés como lengua extranjera (EFL). El objetivo fue reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos encontrados por los futuros profesores de EFL. Se recopilaron datos de las prácticas, incluyendo observaciones y roles de enseñanza primarios. Los datos se categorizaron en contextos educativos, como educación básica y secundaria, y se exploraron cuatro aspectos pedagógicos: planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. Se analizaron descripciones detalladas de las clases en cada contexto, seguidas de reflexiones basadas en teoría. Los hallazgos destacaron fortalezas y áreas de mejora, como la falta de objetivos de curso claros en las clases de escuela observadas y la importancia de la inmersión lingüística en las clases que di en escuela. La gestión del aula observada en bachillerato fue en general efectiva, pero los estilos de enseñanza pueden afectar la experiencia de aprendizaje de los estudiantes. La metodología que use en clases de bachillerato enfatizó la competencia comunicativa y se adaptó a las diversas necesidades de aprendizaje. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: This qualitative study examines the systematic analysis of pre-professional practices in an English as a Foreign Language (EFL) teacher training program. He The objective was to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects encountered by prospective EFL teachers. Data was collected from the practices, including observations and primary teaching roles. The data was categorized in educational contexts, such as basic and secondary education, and four pedagogical aspects: planning, linguistic aspects, learning management and methodology. Detailed descriptions of the classes in each context were analyzed, followed by theory-based reflections. Findings highlighted strengths and areas for improvement, such as the lack of clear course objectives in school classes observed and the importance of linguistic immersion in the classes I taught at school. The classroom management observed in high school was generally effective, but the teaching styles teaching can affect students' learning experience. The methodology that I used in high school classes emphasized communicative competence and adapted to diverse learning needs. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.