Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52673
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCastillo Cuesta, Luz Mercedeses_ES
dc.contributor.authorVélez Espinoza, Alexander Ricardoes_ES
dc.date.accessioned2024-03-18T12:36:06Z-
dc.date.available2024-03-18T12:36:06Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationVélez Espinoza, A. R. Castillo Cuesta, L. M. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52673es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1365575es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138875.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio cualitativo examina el análisis sistemático de las prácticas preprofesionales en un programa de formación de profesores de inglés como lengua extranjera (EFL). El objetivo fue reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos encontrados por los futuros profesores de EFL. Se recopilaron datos de las prácticas, incluyendo observaciones y roles de enseñanza primarios. Los datos se categorizaron en contextos educativos, como educación básica y secundaria, y se exploraron cuatro aspectos pedagógicos: planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. Se analizaron descripciones detalladas de las clases en cada contexto, seguidas de reflexiones basadas en teoría. Los hallazgos destacaron fortalezas y áreas de mejora, como la falta de objetivos de curso claros en las clases de escuela observadas y la importancia de la inmersión lingüística en las clases que di en escuela. La gestión del aula observada en bachillerato fue en general efectiva, pero los estilos de enseñanza pueden afectar la experiencia de aprendizaje de los estudiantes. La metodología que use en clases de bachillerato enfatizó la competencia comunicativa y se adaptó a las diversas necesidades de aprendizaje.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This qualitative study examines the systematic analysis of pre-professional practices in an English as a Foreign Language (EFL) teacher training program. He The objective was to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects encountered by prospective EFL teachers. Data was collected from the practices, including observations and primary teaching roles. The data was categorized in educational contexts, such as basic and secondary education, and four pedagogical aspects: planning, linguistic aspects, learning management and methodology. Detailed descriptions of the classes in each context were analyzed, followed by theory-based reflections. Findings highlighted strengths and areas for improvement, such as the lack of clear course objectives in school classes observed and the importance of linguistic immersion in the classes I taught at school. The classroom management observed in high school was generally effective, but the teaching styles teaching can affect students' learning experience. The methodology that I used in high school classes emphasized communicative competence and adapted to diverse learning needs.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleSystematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Programes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.