Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52680
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Herrera Rivera, Keren Lizbeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Herrera Rivera, K. L. Morocho Pintado, C. K. (2024) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52680
Abstract: Abstract: The purpose of this systematization of pedagogical experiences degree work is based on the analysis, gained skills, and knowledge from the experience acquired in the pre professional practices. These were carried out in Basic and bachillerato education. The pre professional practices have two facets that consisted in ten classes. The first facet as observer and the second one as main teacher. in the public Elementary school Manuel Gómez Abad , the participants were students of varied ages, from seven to eleven years. And the Bachillerato students of fourteen to seventeen years. It took place in the private High school Benjamin Bloom . The qualitative method was applied to carry out this research, The analysis involved learning management, planning lessons, teaching methodology and linguistic aspects. Afterwards of the analysis, it is concluded that the systematization contributes to the improvement of teaching methodologies, creation of knowledge that can be applied at teaching EFL. This is fulfilled through the reflection of the experience obtained in the pre-professional practices to improve the learning and tackle social problems teachers can face in their profession.
Description: Resumen: El propósito de este trabajo de titulación de la sistematización de experiencias pedagógicas está centrado en el análisis, habilidades ganadas, y el conocimiento de la experiencia adquirida en las prácticas preprofesionales. Estas se llevaron a cabo en la educación básica y de bachillerato. Las prácticas preprofesionales tienen dos facetas que consisten en diez clases. La primera faceta es como observador y la segunda como maestro principal. En la institución fiscal primaria Manuel Gómez Abad . Los estudiantes participantes eran de edades variadas, desde los siete años hasta los once años de edad en la primaria. Y los estudiantes de bachillerato desde los doce hasta los diecisiete años de edad. El bachillerato se desarrolló en la Unidad educativa colegio técnico Benjamín Bloom . El método cualitativo fue aplicado para llevar a cabo esta investigación, de este modo los datos fueron recopilados a través de encuestas y hojas de observación como fuente principal. El análisis involucra la gestión del aprendizaje, las planificaciones de clases. Las metodologías de enseñanza y aspectos lingüísticos. Después de este análisis, se concluyó que la sistematización contribuye al mejoramiento de las metodologías de enseñanza, la creación de conocimiento que puede ser aplicado en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Esto se cumple a través del reflejo de la experiencia obtenida en las prácticas preprofesionales para mejorar los aprendizajes y abordar los problemas sociales que los docentes pueden enfrentar en su profesión.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139071.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.