Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52805
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Guachamin Tasiguano, Roberto Paúl
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Guachamin Tasiguano, R. P. Morocho Pintado, C. K. (2024) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52805
Abstract: Abstract: The purpose of this study was to systematize pedagogical experiences in the English as a foreign language teacher training program. It is based on the analysis and reflection of the pre-professional practices that were carried out in the last 4 semesters in the Bachelor's Degree in English. The latter being the experience that as a student of the Universidad Tecnica Particuar de Loja allowed me to participate in classes as an observer, as assistant professor and as main professor. The teaching practice helped me acquire the necessary skills to improve my professional profile and to achieve efficiency in the field of teaching English as a foreign language (EFL). The methodology consisted of describing and analyzing the planning process, linguistic aspects, learning management, and the methodology used in Basic Education classes and at the High School.
Description: Resumen: El propósito de este estudio fue sistematizar las experiencias pedagógicas en el programa de formación de docentes de inglés como lengua extranjera. Se basa en el análisis y reflexión de las prácticas preprofesionales que se realizaron en los últimos 4 semestres en la Licenciatura en Inglés. Siendo esta última la experiencia que como estudiante de la Universidad Técnica Particular de Loja me permitió participar en clases como observador, como profesor asistente y como profesor principal. La práctica docente me permitió adquirir las habilidades necesarias para mejorar mi perfil profesional y lograr eficiencia en el campo de la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL). La metodología consistió en describir y analizar el proceso de planificación, los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología utilizada en las clases de Educación Básica y Secundaria. En conclusión, la sistematización de las prácticas docentes como observador y docente principal me ha permitido mejorar y consolidar los conocimientos, así como contribuir a la aplicación de nuevos métodos de enseñanza y aprendizaje a los futuros docentes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139174.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.