Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52810
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Toro Gallardo, Lisset Vanessa
Díaz Méndez, Daniela Carolina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Díaz Méndez, D. C. Toro Gallardo, L. V. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52810
Abstract: Abstract: The present research aims to identify the linguistic and emotional factors that influence the oral communication skills in English of high school students in face-to-face learning environments in Ecuador. To conduct this research, a mixed methodology was utilized, combining qualitative and quantitative approaches, to achieve this, information was collected from reliable literature, and instruments such as observation, questionnaires, and interviews were applied to forty students from the first and second year baccalaureate as well as English teachers in a private school in the city of Quito. As a result of the data analysis, the present study provides valuable information, and it was evident that the main linguistic and emotional factors that affect the oral communication skills include grammar, vocabulary, pronunciation, motivation, and fear. Based on this information, it is possible to draw conclusions and provide relevant recommendations and it becomes possible to design more effective pedagogical strategies to enhance their communicative abilities. Moreover, the implications of this research extend beyond the classroom, as oral communication is a skill that benefit students in various aspects of their personal and professional lives.
Description: Resumen: La presente investigación tiene como objetivo identificar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial en Ecuador. Para realizar esta investigación se utilizó una metodología mixta, combinando enfoques cualitativos y cuantitativos, para lo cual se recopiló información de literatura confiable, y se aplicaron instrumentos como la observación, cuestionarios y entrevistas a cuarenta estudiantes de primero y segundo año de bachillerato como profesores de inglés en un colegio privado de la ciudad de Quito. Como resultado del análisis de datos, el presente estudio proporciona información valiosa, y se evidenció que los principales factores lingüísticos y emocionales que afectan las habilidades de comunicación oral incluyen la gramática, el vocabulario, la pronunciación, la motivación y el miedo. A partir de esta información, es posible extraer conclusiones y brindar recomendaciones pertinentes y se hace posible diseñar estrategias pedagógicas más efectivas para potenciar sus habilidades comunicativas. Además, las implicaciones de esta investigación van más allá del aula, ya que la comunicación oral es una habilidad que pueden beneficiar a los estudiantes en varios aspectos de su vida personal y profesional.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139067.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.