Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52854
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Salcedo Viteri, Karina Soledad | es_ES |
dc.contributor.author | Bustamante Torres, Mariella Ivette | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-03-22T14:32:03Z | - |
dc.date.available | 2024-03-22T14:32:03Z | - |
dc.date.issued | 2024 | es_ES |
dc.identifier.citation | Bustamante Torres, M. I. Salcedo Viteri, K. S. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52854 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1365760 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139064.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: El presente estudio "Factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes de secundaria en entornos educativos presenciales ecuatorianos" tuvo como objetivo explorar el impacto de los factores lingüísticos y emocionales que afectan la comunicación oral en inglés de estudiantes de Bachillerato. La investigación se realizó en una escuela católica privada de Manta, Ecuador, involucró cuarenta alumnos de primer año de BGU de dos clases, distribuidas en paralelo A y B. Se empleó un enfoque mixto que integró métodos cuantitativos y cualitativos, se utilizaron cuestionarios para estudiantes y profesores, hojas de observación y entrevistas semiestructuradas. Los resultados destacan desafíos lingüísticos significativos, como dificultades en estructuras complejas y fluidez, impactando directamente en la habilidad de los estudiantes para comunicarse en inglés. Además, se identificaron problemas emocionales, como el miedo al ridículo al hablar inglés y la ansiedad por cometer errores, que también inciden en su desempeño. Estos hallazgos subrayan la compleja relación entre factores lingüísticos y emocionales en el desarrollo de competencias comunicativas en inglés en estudiantes de secundaria, proporcionando una perspectiva valiosa para mejorar estas habilidades. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: The present study "Factors influencing oral communication skills in English of secondary school students in Ecuadorian face-to-face educational environments" had as objective to explore the impact of linguistic and emotional factors that affect the oral communication in English of high school students. The research was carried out in a private Catholic school in Manta, Ecuador, involved forty first-year students of BGUs of two classes, distributed in parallel A and B. A mixed approach was used that integrated quantitative and qualitative methods, questionnaires were used for students and teachers, observation sheets and semi-structured interviews. The results highlight significant linguistic challenges, such as difficulties in complex structures and fluency, directly impacting students' ability to communicate in English. In addition, emotional problems were identified, such as fear of ridicule when speaking English and anxiety about making mistakes, which also affect Its performance. These findings highlight the complex relationship between linguistic factors and emotional aspects in the development of communicative competences in English in students of secondary school, providing valuable insight into improving these skills. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.