Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52856
Title: Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la Empresa "Clínica los Ángeles"
Authors: Barrazueta Molina, Patricio
Ferrín León, Paulo Oswaldo
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Ferrín León, P. O. Barrazueta Molina, P. (2024) Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la Empresa "Clínica los Ángeles" [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52856
Abstract: Abstract: After analyzing the current situation of the Los Angeles Clinic, the objective of this study is to carry out a strategic communication and digital marketing plan in order to improve the image and positioning of this company on social networks and thus increase the amount of potential clients. The research that has been developed has a qualitative approach based on the technique of non-participant observation and interview, this in order to collect data on the perception of our target audience as well as the scope that the owners want to reach of the company, finally the results found are described, indicating that the company has a shortcoming regarding the use of social networks, since the increase in followers, engagement and customers through these, has been low, so it is proposed to apply a plan strategic that is detailed in chapter four of this study.
Description: Resumen:Después de analizar la situación actual de la Clínica los Ángeles, el objetivo del presente estudio es realizar un plan de comunicación estratégica y marketing digital con el fin de mejorar la imagen y posicionamiento de esta empresa en las redes sociales y así incrementar la cantidad de clientes potenciales. La investigación que se ha desarrollado tiene un enfoque cualitativo basada en la técnica de la observación no participante y la entrevista, esto con el fin de recolectar datos sobre la percepción de nuestro público objetivo así como los alcances a los que desean llegar los dueños de la empresa, finalmente se describen los resultados hallados, indicando que la empresa tiene una falencia en cuanto al uso de las redes sociales, pues el incremento de seguidores, engagement y clientes a través de éstas, ha sido escaso por lo que se propone aplicar un plan estratégico que se detalla en el capítulo cuatro de este estudio.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139203.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.