Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52857
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Oñate Cifuentes,Pablo Jesús
Vargas Cuichán, Karen Selene
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Vargas Cuichán, K. S. Oñate Cifuentes, P. J. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52857
Abstract: Abstract: The topic of this work is Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teacher Training Program, and its objective is to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects of pre-professional practices such as EFL teacher. The methodology was qualitative and the method was systematization. This work reflects the information that was systematized from the practicum in which it was He proceeded in school and high school as an observer and English teacher, focusing on four pedagogical aspects such as planning, linguistic aspects, learning management and methodology as necessary competencies to teach English. In this way, several reflections were made, supporting them with theory scientific. In addition, the teaching practices were in two modalities: online and in classes. in person. In this way, the learning environment underwent changes and adaptations due to the COVID-19 pandemic. The work concludes that the experiences prior to teaching helps future English teachers develop their skills teachers in the workplace and to reflect on the methods, strategies and most used and necessary techniques in teaching the English language to achieve the transfer of knowledge in the classroom.
Description: Resumen: El tema de este trabajo es Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de EFL, y su objetivo es reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos de las prácticas preprofesionales como docente de EFL. La metodología fue cualitativa y el método de sistematización. Este trabajo refleja la información que se sistematizó a partir de los practicum en los que se procedió en escuela y liceo como observador y profesor de inglés, centrándose en cuatro aspectos pedagógicos como son la planificación, los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología como competencias necesarias para enseñar inglés. De esta manera, se realizaron varias reflexiones, apoyándolas con teoría científica. Además, las prácticas docentes fueron en dos modalidades: online y en clases presenciales. De esta forma, el ambiente de aprendizaje sufrió cambios y adaptaciones debido a la pandemia del COVID-19. El trabajo concluye que las experiencias previas a la docencia ayudan a los futuros profesores de inglés a desarrollar sus competencias docentes en el puesto de trabajo y a reflexionar sobre los métodos, estrategias y técnicas más utilizados y necesarios en la enseñanza de la lengua inglesa para lograr la transferencia de conocimientos en el aula.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139066.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.