Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/53776
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Nesterenko, Nina Alexandrovna Calderón Rodríguez, Paola Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Calderón Rodríguez, P. A. Nesterenko, N. A. (2024) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/53776 |
Abstract: | Abstract: The project named, Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program, took place in two educational institutions in Quito, Ecuador. The general objective is to enhance practice through the fusion of theory and teaching proceedings. The project involved Basic and Bachillerato students, experienced teachers and a trainee teacher. The systematization involved the processing of qualitative information, gathered from the experience of the trainee as an observer and as a main teacher. The project used observations and observation sheets, pre-service lessons, lesson aspect sheets, memories, reports and lesson plans, photographs and learning evaluation rubrics. The experiences were later studied and compared with theory, researched by the trainee. The systematization process was developed through discussion, analysis, reflections, conclusions and recommendations. The project found that the systematization of teaching experiences is a fundamental process employed to combine field practice and theory collaboratively, resulting in periodical improved knowledge and proceedings which can also lead to permanent analysis and subsequent refinement in EFL teaching. |
Description: | Resumen: El trabajo titulado, Sistematización de experiencias en el programa de enseñanza docente , tuvo lugar en dos instituciones de Quito, Ecuador. Su objetivo general es el mejoramiento de la práctica mediante la asociación de la teoría con la práctica. Participaron estudiantes de la sección Básica y Bachillerato, docentes expertos y una docente practicante. Se procesó información cualitativa recabada de las experiencias de la practicante como observadora y docente principal. Observaciones y formularios, planes de clase, memorias, informes y otros fueron usados en el programa. Dichas experiencias fueron analizadas y comparadas con la teoría, investigada por la practicante. El proceso se desarrolló mediante la deliberación, análisis, reflexión, conclusiones y recomendaciones, mostrando que la sistematización de experiencias es un proceso indispensable empleado para consolidar la práctica docente con la teoría de forma cooperativa, dando lugar a conocimientos y procesos perfeccionados que a su vez conducen a un análisis y refinamiento constante en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139496.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.