Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55043
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Morocho Cuenca, Elsa Liria | es_ES |
dc.contributor.author | Barriga Pérez, Brenda Berenice | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-03-28T16:21:52Z | - |
dc.date.available | 2024-03-28T16:21:52Z | - |
dc.date.issued | 2024 | es_ES |
dc.identifier.citation | Barriga Pérez, B. B. Morocho Cuenca, E. L. (2024) The use of memes for teaching vocabulary to EFL students in high-school [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55043 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1365960 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139264.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: El uso de memes para enseñar vocabulario a estudiantes EFL de colegios es una investigación enfocada en determinar la efectividad de los memes para la enseñanza de vocabulario. El estudio de investigación contó con una muestra de 20 estudiantes de una institución pública ubicada en la ciudad de Loja, Ecuador. Asimismo, el método aplicado fue un método mixto ya que la investigación requería tener un enfoque cualitativo y cuantitativo; y los instrumentos para recolectar los datos fueron un pre test y un post test, una encuesta de percepción de los estudiantes y una hoja de ventajas y desventajas observadas por el profesor. Los datos recolectados se tabularon , luego se organizaron y finalmente se presentaron mediante dos tablas y nueve gráficos. La intervención duró 3 semanas, donde los alumnos recibieron el uso de memes para el aprendizaje de vocabulario durante diez lecciones planificadas. Tras la tabulación de los datos, los resultados del análisis mostrarón que los memes promueven la motivación y la participación en el aula, teniendo un impacto significativo en el rendimiento académico de los alumnos, especialmente en el aprendizaje de nuevas palabras de vocabulario debido al compromiso que el sentido humorístico de los memes produce en los alumnos. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: The use of memes to teach vocabulary to EFL students in schools is a research focused on determining the effectiveness of memes for teaching of vocabulary. The research study had a sample of 20 students from a public institution located in the city of Loja, Ecuador. Likewise, the method applied was a mixed method since the research required having a qualitative and quantitative; and the instruments to collect the data were a pre-test and a post test, a student perception survey and an advantages and disadvantages sheet. disadvantages observed by the teacher. The collected data were tabulated, then They were organized and finally presented through two tables and nine graphs. The intervention lasted 3 weeks, where the students received the use of memes for the vocabulary learning during ten planned lessons. After tabulating the data, the results of the analysis will show that memes promote motivation and participation in the classroom, having a significant impact in the academic performance of students, especially in the learning of new vocabulary words due to the commitment that the humorous sense of the memes produced in the students. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | The use of memes for teaching vocabulary to EFL students in high-school | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.