Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55145
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInga Ordóñez, Gabriela Cecibeles_ES
dc.contributor.authorMorocho Zambrano, Kerly Elizabethes_ES
dc.date.accessioned2024-04-01T15:33:09Z-
dc.date.available2024-04-01T15:33:09Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationMorocho Zambrano, K. E. Inga Ordóñez, G. C. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55145es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1366033es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139335.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen:La investigación analiza en profundidad los factores lingüísticos y emocionales que afectan significativamente las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes ecuatorianos de secundaria. El exhaustivo estudio mixto se realizó con 40 alumnos de primer año de bachillerato y 3 profesores experimentados del área de inglés, utilizando cuestionarios detallados, entrevistas profundas y extensas observaciones de clase para recopilar datos críticos. Los resultados principales fueron que el conocimiento limitado de vocabulario y gramática, la interferencia del español, la ansiedad, el miedo a errores y la falta de confianza impactaron la comunicación oral en inglés. Específicamente, los estudiantes tuvieron dificultades con el vocabulario, la gramática, la pronunciación, la fluidez y pensar primero en español antes de hablar inglés. Además de esto, la ansiedad, el miedo a errores y la falta de confianza provocaron barreras emocionales para practicar y participar en inglés oral. Se concluye que se deben aplicar estrategias específicas para abordar estos factores lingüísticos y emocionales, como lectura contextual, enseñanza explícita de gramática, análisis contrastivo entre inglés y español, entorno de apoyo, retroalimentación constructiva y uso creativo de la tecnología.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The research analyzes in depth the linguistic and emotional factors that affect significantly the oral communication skills in English of students high school Ecuadorians. The exhaustive mixed study was carried out with 40 students from first year of high school and 3 experienced teachers in the English area, using detailed questionnaires, in-depth interviews and extensive classroom observations to collect critical data. The main results were that the limited knowledge of vocabulary and grammar, the interference of Spanish, anxiety, fear of mistakes and lack of confidence impacted oral communication in English. Specifically, the Students had difficulties with vocabulary, grammar, pronunciation, fluency and think first in Spanish before speaking English. In addition to this, anxiety, fear Mistakes and lack of confidence caused emotional barriers to practicing and participating in oral English. It is concluded that specific strategies must be applied to address these linguistic and emotional factors, such as contextual reading, explicit teaching of grammar, contrastive analysis between English and Spanish, supportive environment, feedback constructive and creative use of technology.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleFactors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environmentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.