Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55153
Title: | Análisis del proceso de enseñanza - aprendizaje basado en retos en entornos inmersivos |
Authors: | Samaniego Franco, Jennifer Betzabe Celly Alvarado, Galo Stephano |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Celly Alvarado, G. S. Samaniego Franco, J. B. (2024) Análisis del proceso de enseñanza - aprendizaje basado en retos en entornos inmersivos [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55153 |
Abstract: | Abstract: This degree work focuses on examining the impact of the challenge-based teaching-learning approach in immersive environments, specifically in virtual reality. through Mozilla Hubs at UTPL. The main objective is to improve educational quality by understand the influence of this methodology on the development of skills and student understanding. Data from online surveys of users of these are analyzed environments, looking for significant correlations. Furthermore, the methodology is investigated InmerPlay, previously supported by research of related work for justify and propose adaptations. The adaptation of InmerPlay is proposed with the challenge-based methodology to enhance the development of skills, performance academic and student understanding in immersive virtual reality environments through Mozilla Hubs at UTPL. The research aims to contribute to the comprehensive understanding of the effectiveness of this methodology in immersive education, providing valuable recommendations for its practical implementation. |
Description: | Resumen: Este trabajo de titulación se centra en examinar el impacto del enfoque de enseñanza aprendizaje basado en retos en entornos inmersivos, específicamente en la realidad virtual a través de Mozilla Hubs en la UTPL. El objetivo principal es mejorar la calidad educativa al comprender la influencia de esta metodología en el desarrollo de competencias y comprensión estudiantil. Se analizan datos de encuestas en línea de usuarios de estos entornos, en busca de correlaciones significativas. Además, se investiga la metodología InmerPlay, previamente respaldada por una investigación de trabajos relacionados para fundamentar y proponer adaptaciones. Se propone la adaptación de InmerPlay con la metodología basada en retos para potenciar el desarrollo de competencias, rendimiento académico y comprensión estudiantil en entornos inmersivos de realidad virtual mediante Mozilla Hubs en la UTPL. La investigación aspira a contribuir al entendimiento integral de la efectividad de esta metodología en la educación inmersiva, proporcionando valiosas recomendaciones para su implementación práctica. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140155.TITN. |
Appears in Collections: | MAESTRÍA EN EDUCACIÓN, MENCIÓN GESTIÓN DEL APRENDIZAJE MEDIADO POR TIC |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.