Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55196
Title: | Viabilidad de Duolingo como aplicación educativa en el aprendizaje autónomo y la educación a distancia |
Authors: | Argotty Pfeil, Sandra Katherine Ortiz Trujillo, Yasser Javier |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Ortiz Trujillo, Y. J. Argotty Pfeil, S. K. (2024) Viabilidad de Duolingo como aplicación educativa en el aprendizaje autónomo y la educación a distancia [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55196 |
Abstract: | Abstract: In the research carried out it is considered that there is a lack of innovation in the way of receive and give knowledge in language learning, which is why it was proposed to analyze the viability of Duolingo as a support tool in distance education and in autonomous learning, with the purpose of encouraging self-taught learning and the use of this educational application in classes. For this work, the methodology was used with research component, the type of research was descriptive and the method was used statistician, then the sample was obtained from the 2nd year of high school in Sciences parallel C of Colegio García Moreno, afternoon section, whose total number is 30 students. The results of the survey reveal that the students, after having used the educational application, they expressed themselves positively regarding the intention to wanting to use said application to learn a new language, as well as interest of using an educational application to learn a topic of interest to you and in a way self-taught in his free time at home. |
Description: | Resumen:En la investigación realizada se considera que hay una falta de innovación en la manera de recibir y dar conocimiento en el aprendizaje de idiomas, por lo cual se planteó analizar la viabilidad de Duolingo como herramienta de apoyo en la educación a distancia y en el aprendizaje autónomo, con el propósito de incentivar el aprendizaje autodidacta y el uso de esta aplicación educativa en clases. Para este trabajo se utilizó la metodología con componente de investigación, el tipo de investigación fue el descriptivo y se usó el método estadístico, a continuación, la muestra se la obtuvo del curso 2do de bachillerato en Ciencias paralelo C del Colegio García Moreno, sección vespertina, cuyo número total es de 30 estudiantes. Los resultados de la encuesta revelan que los estudiantes, luego de haber utilizado la aplicación educativa, se expresaron positivamente respecto a la intención de querer utilizar dicha aplicación para el aprendizaje de un nuevo idioma, así como el interés de usar una aplicación educativa para aprender un tema de su interés y de manera autodidacta en su tiempo libre en casa. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140210.TITN. |
Appears in Collections: | MAESTRÍA EN EDUCACIÓN, MENCIÓN GESTIÓN DEL APRENDIZAJE MEDIADO POR TIC |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.