Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55276
Title: | Uso de Genially para el aprendizaje de Inglés en estudiantes de educación media básica |
Authors: | Carrión Salinas, Gianella Alejandra Romero Quiroz, Raquel Emperatriz |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Romero Quiroz, R. E. Carrión Salinas, G. A. (2024) Uso de Genially para el aprendizaje de Inglés en estudiantes de educación media básica [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55276 |
Abstract: | Abstract: The research focuses on exploring the didactic potential of the Genially tool for learning the English language in middle school students, recognizing the importance of technological tools in the educational field. He The main objective of this study is to evaluate the feasibility and effectiveness of Genially as pedagogical resource in improving English learning. To achieve this purpose, it carried out a descriptive design with a qualitative approach, using the interview technique addressed to three teachers in the English area. The results revealed a favorable reception of Genially in didactic planning, as well as the recognition of its advantages in pedagogical practice and in the students' learning process. In the analysis of the data, referential and theoretical background was taken into consideration, highlighting the constructivist approach as a pedagogical perspective that promotes learning meaningful, interactive and motivating in the context of the English language. With these bases, proposes the development of a guide for the effective implementation of Genially in the teaching the subject of English. |
Description: | Resumen:La investigación se centra en la exploración del potencial didáctico de la herramienta Genially para el aprendizaje del idioma Inglés en estudiantes de educación básica media, reconociendo la importancia de las herramientas tecnológicas en el ámbito educativo. El objetivo principal de este estudio es evaluar la viabilidad y efectividad de Genially como recurso pedagógico en la mejora del aprendizaje del Inglés. Para lograr este propósito, se llevó a cabo un diseño descriptivo con enfoque cualitativo, empleando la técnica de entrevista dirigida a tres docentes del área de Inglés. Los resultados revelaron una favorable recepción de Genially en la planificación didáctica, así como el reconocimiento de sus ventajas en la práctica pedagógica y en el proceso de aprendizaje de los estudiantes. En el análisis de los datos se tomaron en consideración antecedentes referenciales y teóricos, destacando el enfoque constructivista como una perspectiva pedagógica que promueve un aprendizaje significativo, interactivo y motivador en el contexto del idioma Inglés. Con estas bases, se propone la elaboración de una guía para la implementación efectiva de Genially en la enseñanza de la asignatura de Inglés. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140226.TITN. |
Appears in Collections: | MAESTRÍA EN EDUCACIÓN, MENCIÓN GESTIÓN DEL APRENDIZAJE MEDIADO POR TIC |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.