Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55760
Title: El uso del aula invertida como estrategia pedagogica para mejorar la copmprension lectura.
Authors: Vélez León , Eleonor
Suin Zapata, Gina Yadira
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Suin Zapata, G. Y. Vélez León , E. (2024) El uso del aula invertida como estrategia pedagogica para mejorar la copmprension lectura. [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55760
Abstract: Abstract: The flipped classroom is presented as a methodological alternative that inserts students students in a more participatory role than usual, giving greater prominence to those cognitive actions that improve their learning and promote the development of other skills, assuming a different approach to traditional pedagogy. According to Saravia (2023), This process makes possible the use of computing resources that invest the common environment learning, allowing students to discover new strategies to access to knowledge, obviously, with the support of their teachers, who act as the mainly responsible for the motivation and incentive that each student receives. He This research work seeks to highlight the importance of the flipped classroom as a reference of change in the educational society, which differs from the traditional methods that used the behaviorist school a few decades ago, because it provides a component of innovation and dynamism to the student's classes.
Description: Resumen: El aula invertida se presenta como una alternativa metodológica que inserta a los estudiantes en un papel más participativo que de costumbre, dando mayor protagonismo a aquellas acciones cognitivas que mejoran su aprendizaje y promueven el desarrollo de otras destrezas, suponiendo un enfoque distinto a la pedagogía tradicional. Según Saravia (2023), este proceso viabiliza la utilización de recursos informáticos que invierten el entorno común de aprendizaje, permitiendo que los estudiantes descubran nuevas estrategias para acceder al conocimiento, obviamente, con el apoyo de sus maestros, quienes actúan como los principales responsables de la motivación y el incentivo que reciba cada estudiante. El presente trabajo de investigación busca resaltar la importancia del aula invertida como un referente de cambio en la sociedad educativa, que difiere de los métodos tradicionales que usaba la escuela conductista hace algunas décadas, porque aporta un componente de innovación y dinamismo a las clases del alumno.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140911.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación: Mención Orientación Educativa



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.