Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55905
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. |
Authors: | Castillo Cuesta, Luz Mercedes Fierro Echeverría, María Eugenia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Fierro Echeverría, M. E. Castillo Cuesta, L. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55905 |
Abstract: | Abstract: The present research focused on the use of authentic materials through WhatsApp for teaching listening skills in contexts outside the classroom students of English as a second language. The objective of this research was determine the impact of the use of these materials shared through WhatsApp on the improving listening skills of English learners. A total of eleven students from second year of high school from a private school in Ambato, Ecuador, participated in this study. A WhatsApp group was created where authentic materials were presented: a series of real interviews and episodes of a popular television series. At the end of project, participants filled out surveys to share their perceptions, and the teacher of the group was interviewed to collect information related to the use of this application, its advantages and disadvantages for practicing listening skills. HE concluded that WhatsApp is a very accessible application that students enjoy using and that they would like to continue using in contexts outside the classroom to improve their listening skills. |
Description: | Resumen:La presente investigación se enfocó en el uso de materiales auténticos a través de WhatsApp para la enseñanza de habilidades de escucha en contextos fuera del aula a estudiantes de inglés como segunda lengua. El objetivo de esta investigación era determinar el impacto del uso de estos materiales compartidos a través de WhatsApp en la mejora de habilidades de escucha de estudiantes de inglés. Un total de once estudiantes de segundo de bachillerato de un colegio privado en Ambato, Ecuador, participaron en este estudio. Se creó un grupo de WhatsApp en donde se presentó materiales auténticos: una serie de entrevistas reales y episodios de una serie popular de televisión. Al final del proyecto, los participantes llenaron encuestas para compartir sus percepciones, y la maestra del grupo fue entrevistada para recolectar información relacionada con el uso de esta aplicación, sus ventajas y desventajas para la práctica de habilidades de escucha. Se concluyó que WhatsApp es una aplicación muy accesible que los estudiantes disfrutan usar y que les gustaría continuar utilizando en contextos fuera del aula para mejorar sus habilidades de escucha. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140842.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.