Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55907
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings |
Authors: | Espinoza Celi, Verónica Soledad Ramos Burbano, Estefanía Michelle |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Ramos Burbano, E. M. Espinoza Celi, V. S. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55907 |
Abstract: | Abstract: The present investigation, titled The use of authentic material through WhatsApp in the teaching listening skills in English as a foreign language (EFL) in an environment outside the classroom , focused on determining the impact of using authentic material through WhatsApp to improve listening skills of English as a language students Foreign Language (EFL) in extracurricular contexts. The study involved the participation of 27 students from a private school in Quito, Ecuador. The research used an approach mixed methods. The instruments were questionnaires for students, one of them was aimed at knowing the perceptions of students and the other advantages and disadvantages regarding the use of authentic material, for learning listening through WhatsApp, both consisted of 10 questions, with a Likert scale. Another instrument was a survey administered to the course teacher to find out their opinions on the advantages and Disadvantages of using authentic materials. This revealed a significant improvement in the development of listening skills in students in the use of authentic materials. |
Description: | Resumen:La presente investigación, titulada El uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de habilidades auditivas en inglés como lengua extranjera (EFL) en un entorno fuera del aula , se centró en determinar el impacto del uso de material auténtico a través de WhatsApp para mejorar las habilidades auditivas de estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL) en contextos extracurriculares. El estudio contó con la participación de 27 estudiantes de un colegio privado de Quito, Ecuador. La investigación utilizó un enfoque de métodos mixtos. Los instrumentos fueron cuestionarios para estudiantes, uno de ellos estuvo dirigido a conocer las percepciones de los estudiantes y el otro las ventajas y desventajas respecto al uso de material auténtico, para el aprendizaje de la escucha a través de WhatsApp, ambos constaron de 10 preguntas, con escala Likert. Otro instrumento fue una encuesta administrada al docente del curso para conocer sus opiniones sobre las ventajas y desventajas del uso de materiales auténticos. Esto reveló una mejora significativa en el desarrollo de las habilidades auditivas en los estudiantes en el uso de materiales auténticos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140851.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.