Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55934
Title: Plan de comunicación estratégica y Marketing Digital
Authors: Castillo Cevallos, Vanessa Patricia
Salazar Vásquez, Milton Stuarth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Salazar Vásquez, M. S. Castillo Cevallos, V. P. (2024) Plan de comunicación estratégica y Marketing Digital [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55934
Abstract: Abstract: The marketing and digital communications project of the Electronica Vásquez company is comprehensive and strategic. It stands out in the effective implementation of advertising campaigns on the main digital platforms, maximum visibility and attraction of the target audience, the influence on social networks is maximized through the creation of attractive and relevant content, driving interactions with customers and building communities in line. Additionally, the site is optimized to improve user experience and browsing happiness, which helps increase conversion rates. Data analysis and continuous monitoring are essential to adjust strategies and improve performance. Overall, the project contributed significantly to the development of the brand, strengthened its positioning in the digital market and positively influenced public perception of the company and its products.
Description: Resumen: El proyecto de marketing y comunicaciones digitales de la empresa Electrónica Vásquez es integral y estratégico. Se destaca en la implementación efectiva de campañas publicitarias en las principales plataformas digitales, máxima visibilidad y atracción del público objetivo, la influencia en las redes sociales se maximiza mediante la creación de contenido atractivo y relevante, impulsando las interacciones con los clientes y construyendo comunidades en línea. Además, el sitio esta optimizado para mejorar la experiencia del usuario y la felicidad de navegación, lo que ayuda a aumentar las tasas de conversión. El análisis de datos y el seguimiento continuo son esenciales para ajustar las estrategias y mejorar el rendimiento. En general, el proyecto contribuyo significativamente al desarrollo de la marca, fortaleció su posicionamiento en el mercado digital e influyó positivamente en la percepción pública de la empresa y sus productos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140848.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.