Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55977
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArias Córdova, María Oliviaes_ES
dc.contributor.authorOrtega Izquierdo, Samantha Carolinaes_ES
dc.date.accessioned2024-05-13T12:54:42Z-
dc.date.available2024-05-13T12:54:42Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationOrtega Izquierdo, S. C. Arias Córdova, M. O. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55977es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1367331es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140597.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio titulado Factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial, tuvo como propósito determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral en los estudiantes de colegio. Este estudio tuvo lugar en una educacion institucional que esta localizada en la provincia de Santa Elena. La muestra constó de cuarenta estudiantes de primero de bachillerato y un profesor de inglés. En este estudio se empleo un enfoque de método mixto que incluyo análisis cuantitativos como cualitativos. Los instrumentos usados durante la recolección de datos fueron un cuestionario para estudiantes, uno para docentes, una entrevista semiestructurada y una ficha de observación. Como resultado del estudio al comparar ambos factores. El factor emocional influencia mas en el desenvolvimiento de los estudiantes. Los mas relevantes son la presión grupal y la falta de confianza, afectando su habilidad del habla. Por otro lado, el factor linguisto afecta también la comunicaicon oral en la gramatica y estructura de oraciones es difícil para los estudiantes de entender y hacer.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This study entitled Linguistic and emotional factors that influence the skills of oral communication in high school students in face-to-face learning environments, The purpose was to determine the linguistic and emotional factors that influence the Oral communication skills in college students. This study took place in an institutional education that is located in the province of Santa Elena. The sample It consisted of forty first-year high school students and an English teacher. In this The study used a mixed method approach that included quantitative analyzes such as qualitative. The instruments used during data collection were a questionnaire for students, one for teachers, a semi-structured interview and a observation sheet. As a result of the study when comparing both factors. The factor Emotional influences more on the development of students. The most relevant are group pressure and lack of confidence, affecting their speaking ability. On the other hand, The linguistic factor also affects oral communication in the grammar and structure of sentences is difficult for students to understand and make.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleFactors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environmentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.