Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56068
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. |
Authors: | Jamard, Raphael Marie León Castelo, Anita Aida |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | León Castelo, A. A. Jamard, R. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56068 |
Abstract: | Abstract:This thesis investigates the impact of authentic WhatsApp material on the improvement of listening skills in English as a foreign language outside the classroom. Made in Santo Domingo-Ecuador, with 2nd year high school students (level B1) and their English teacher. Surveys, observations and interviews were used. Data was collected through questionnaires (Likert scale), observation sheets and an interview. The data acquired were tabulated, presented through two tables, and subsequent analysis addressed the Research questions. The findings serve as a basis for conclusions and practical recommendations. The results indicate a preference of the materials for the authentic WhatsApp material on traditional classroom activities, which increases your confidence in understanding spoken English and improves the learning environment. He Use of such authentic materials significantly benefits skill development listening skills in English as a foreign language, improves students' confidence in understanding of spoken language and creates a pleasant learning environment. |
Description: | Resumen: La presente tesis investiga el impacto de material auténtico de WhatsApp en la mejora de habilidades auditivas en inglés como lengua extranjera fuera del aula. Realizada en Santo Domingo-Ecuador, con estudiantes de 2º de bachillerato (nivel B1) y su profesor de inglés. Se utilizaron encuestas, observaciones y entrevista. Los datos se recopilaron a través de cuestionarios (escala Likert), hojas de observación y una entrevista. Los datos adquiridos fueron tabulados, presentados a través de dos cuadros, y el análisis posterior abordó las preguntas de investigación. Los hallazgos sirven como base para conclusiones y recomendaciones prácticas. Los resultados indican una preferencia de los materiales por el material auténtico de WhatsApp sobre las actividades tradicionales en el aula, lo que aumenta su confianza en la comprensión del inglés hablado y mejora el ambiente de aprendizaje. El uso de dichos materiales auténticos beneficia significativamente el desarrollo de habilidades auditivas en inglés como lengua extranjera, mejora la confianza de los estudiantes en la comprensión del idioma hablado y crea un ambiente de aprendizaje agradable. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140646.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.